مطالب مرتبط:
عرضه اوراق سپرده افسار نرخ ارز را کشید
عرضه اوراق سپرده افسار قیمت دلار را کشید
گواهی سپرده 30 درصدی مشکل فقهی ندارد/ بنگاه ها استقبال کردند
ماجرای انتشار کلیپ منتشره از یک درمانگاه در قم چیست؟
ویدیویی ببینید از این خانم علاقمند به هنر که با یک انتشار ویدئویی سکوت خود را در قبال حرف های تمسخر آمیز حامد آهنگی شکست
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 اسفند 1402 ساعت 10:452024-03-11اقتصادي

انتشار اوراق گواهی سپرده خاص ادامه یابد


با اصلاح نرخ سود بانکی، بخشی از تقاضای ارز و به تبع آن بخشی از نوسان نرخ ارز که برای حفظ ارزش دارایی افراد است، از بازار خارج می شود و بازار ارز تا حدودی آرام تر خواهد شد.

-   طهماسب مظاهری، رییس کل اسبق بانک مرکزی در مورد اقدام اخیر بانک مرکزی در انتشار اوراق گواهی خاص با نرخ سود علی الحساب 30 درصدی، به ایسنا گفت: اتخاذ تصمیم به صدور این اوراق، در حدود اختیارات بانک مرکزی است.

برخی از مسئولان مطرح کرده اند که بانک مرکزی نمی بایست به تنهایی این کار را انجام دهد، در حالی که بانک مرکزی اختیار دارد و بالاتر از آن، وظیفه دارد در مقاطع زمانی که تشخیص دهد، از این طریق و با نرخ های مختلف، در بازار پول حضور یابد و نوعی تعادل در بازار ایجاد کند.

بنابراین اقدام بانک مرکزی کاملا قانونی بوده است.

سود سپرده های بانکی و تورم باید باهم متناسب باشند مظاهری ادامه داد: شنیده شد برخی این اقدام را موقتی دانسته اند، اما این نوع حضور و مراقبت در بازار، وظیفه همیشگی و دائمی بانک مرکزی است که در هر مقطع و به مقداری که ارزیابی کارشناسی بانک تعیین کند، این سیاست را اجرا کند.

برخی اظهارنظرها و تحلیل ها در این خصوص، با دیدگاه و از موضع اقتصاد خُرد و بنگاه داری مطرح شده و زیان ده شدن صورت های مالی یک یا چند بنگاه را مطرح کرده اند.


برچسب ها: بانک مرکزی - بانک - مرکزی - رییس کل اسبق بانک مرکزی - بازار - سود سپرده های بانکی - اوراق گواهی سپرده
آخرین اخبار سرویس:

انتشار اوراق گواهی سپرده خاص ادامه یابد

انتشار اوراق گواهی سپرده خاص ادامه یابد