مطالب مرتبط:
عکسی از دو حاجی فیروز کاملا متفاوت در تهران
عکسی از دو حاجی فیروز کاملا متفاوت در تهران
استفاده از بیماران آلزایمری برای تکدی گری
حاجی بگلو: شهردار مشهد با حمایت شورای شهر به فعالیت خود ادامه می دهد
استفاده از سالمندان مبتلا به آلزایمر برای تکدی گری
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 اسفند 1402 ساعت 11:152024-03-12سياسي

چگونه حاجی فیروز به تکدی گری افتاد؟!


داود فتحعلی بیگی، با تشریح پیشینه تاریخی حاجی فیروز ابراز تاسف کرد که این نماد فرهنگی و ملی به دستاویزی برای تکدی گری تبدیل شده است.

- داود فتحعلی بیگی، با تشریح پیشینه تاریخی حاجی فیروز ابراز تاسف کرد که این نماد فرهنگی و ملی به دستاویزی برای تکدی گری تبدیل شده است.

این هنرمند که بیشتر در حوزه نمایش های ایرانی، صاحب تجربه و تخصص است، در گفتگو با ایسنا درباره پیشینه حاجی فیروز توضیح داد: اساسا در دوره ای که بیشتر مردم سواد نداشته اند، معمولا حساب سال و ماه از دست شان می رفته و عنوان های خاصی برای تقویم می گذاشته اند مانند چله کوچیک، چله بزرگ و .

در چنین شرایطی که اغلب مردم، به حساب سال و ماه دسترسی نداشته اند، دسته جات نوروزخوان در اقصی نقاط کشور پیام آور نوروز و بهار بوده اند.

او ادامه داد: نوروز برای مردم ما نه تنها سرآغاز سال نو بلکه همزمان با شروع بهار و بیداری طبیعت و فراهم شدن زمینه کشاورزی و دامداری بوده است.

به همین دلیل، آمدن بهار برای مردم سرزمین ما که اغلب کشاورز یا دامدار بوده اند، اهمیت بسیاری داشته و پیام بهار نیز جالب توجه بوده است.

فتحعلی بیگی با بیان اینکه در سالشمار ایرانیان، یکی از رویدادهای مهم، تعریف تقویم بر اساس گردش طبیعت بوده است، ادامه داد: ایرانیان این موضوع را در قالب برخی از خرده نمایش ها به م


برچسب ها: حاجی فیروز - پیشینه تاریخی - تکدی گری - فیروز - حاجی - نوروز - فتحعلی
آخرین اخبار سرویس:

چگونه حاجی فیروز به تکدی گری افتاد؟!

چگونه حاجی فیروز به تکدی گری افتاد؟!