مطالب مرتبط:
اعمال شب اول ماه مبارک رمضان/ اینفوگرافی
اعمال و فضایل ماه مبارک رمضان
اعمال شب اول ماه مبارک رمضان
بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان در بیان پیامبر(ص)
اعمال شب اول ماه مبارک رمضان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 اسفند 1402 ساعت 04:402024-03-12سياسي

اعمال روز اول ماه مبارک رمضان


علاوه بر اعمال مشترکی که برای روزهای ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده، برای روز اول ماه مبارک رمضان اعمال مختصی به آن بیان شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار جی پلاس ، ایام ماه مبارک رمضان ـ که شهر الصیام و الرحمه نام گذاری شده است چرا که باران رحمت الهی در آن به طور ویژه بر بندگان باریدن می گیرد ـ بهترین روزها و شب هایش بهترین شب هاست و علاوه بر اعمال مشترکی که برای همه روزها آورده شده برای برخی از روزها مانند روز اول ماه رمضان اعمال دیگری نیز ذکر شده است که از آن جمله عبارتند از: اول: غسل کردن در آب جاری و ریختن سی کف آب بر سر که باعث ایمنی از جمیع دردها و بیماری ها در تمام سال است.

دوم: کفی از گلاب بر رو بزند تا از خواری و پریشانی نجات پیدا کند و قدری هم بر سر خود بزند تا در آن سال از سرسام [برسام ] ایمن شود.

سوم: به جای آوردن دو رکعت نماز اول ماه و دادن صدقه.

چهارم: به جای آوردن دو رکعت نماز به این شکل که در رکعت اول حمد و إنا فتحنا و در رکعت دوم حمد و هر سوره که بخواهد بخواند تا حق تعالی جمیع بدی ها را در آن سال از او دور کند و در پناه خدا باشد تا سال آینده.

پنجم: بعد از طلوع فجر این دعا را بخواند: اللَّهُمَّ قَدْ حَضَرَ شَهْرُ رَمَضَانَ وَ قَدِ افْتَرَضْتَ عَلَیْنَا صِیَامَهُ وَ أَنْزَلْتَ فِیهِ الْقُرْآنَ هُدًی لِلنَّاسِ وَ بَیِّنَاتٍ


برچسب ها: ماه مبارک رمضان - ماه مبارک - رمضان - مبارک - روز اول ماه رمضان - بهترین - اول ماه رمضان
آخرین اخبار سرویس:

اعمال روز اول ماه مبارک رمضان

اعمال روز اول ماه مبارک رمضان