مطالب مرتبط:
تکلیف افطار شبکه یک روشن شد
عکس بدون آرایش نفیسه روشن سروصدا به پا کرد/ بازیگر زن در این عکس اصلا قابل شناسایی نیست
دمنوش های عالی برای داشتن پوستی سالم و روشن
پیام روشن مسلمانان آمریکا به بایدن؛ حمایت از اسراییل هزینه دارد
رییس پارلمان لبنان: شعله مقاومت را انقلاب حسینی علیه صهیونیست ها روشن کرد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 اسفند 1402 ساعت 08:452024-03-04سياسي

سایه روشن عملیات تکمیلی «کربلای5»


«ما در عملیات تکمیلی کربلای5 عملیات می خواستیم شمال نهر جاسم یا غرب کانال پرورش ماهی، یک جاپایی بگیریم و زمین را توسعه بدهیم تا برای آینده، جناحی از عراقی ها گرفته باشیم و عراقی ها در تهدید باشند.

- ما در عملیات تکمیلی کربلای5 عملیات می خواستیم شمال نهر جاسم یا غرب کانال پرورش ماهی، یک جاپایی بگیریم و زمین را توسعه بدهیم تا برای آینده، جناحی از عراقی ها گرفته باشیم و عراقی ها در تهدید باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عملیات تکمیلی کربلای 5 با رمز یا زهرا (س) ، در محور شلمچه-کانال ماهی، به صورت نیمه گسترده، در تاریخ 3 اسفند 1365 با فرماندهی سپاه پاسداران و باهدف ترمیم خط خودی در منطقه عملیاتی کربلای 5، با استعداد 30 گردان آغاز شد و تا 13 اسفند 1365 استمرار یافت.

از نتایج این عملیات می توان به تکمیل و ترمیم خط پدافندی در نهر جاسم، توسعه سرپل غرب نهر جاسم و پیشروی به سوی کانال زوجی، تصرف مجدد سرپل غرب کانال ماهی، تهدید منطقه استراتژیک شرق کانال زوجی، انهدام امکانات و نیروی دشمن اشاره کرد.

به مناسبت ایام برگزاری این عملیات، روایت سردار محمد نبی رودکی فرمانده لشکر 19 فجر شیراز از عملکرد این لشکر در این عملیات منتشر می شود.

او می گوید: ما پیش بینی کرده بودیم که در تاریخ 11 اسفند 1365، ساعت 1:15 بامداد که هوا تاریک می شود، عملیات را شروع کنیم ولی ماه قدر


برچسب ها: عملیات - کربلای - عراقی ها - کانال - تکمیل - تکمیلی - عراقی
آخرین اخبار سرویس:

سایه روشن عملیات تکمیلی «کربلای5»

سایه روشن عملیات تکمیلی «کربلای5»