مطالب مرتبط:
شاخص انتظارات تورمی در روزهای آخر سال نزولی شد/ چشم انداز تثبیت نرخ دلار
آخرین خبر از افزایش حقوق کارگران در سال 1403/ وزیر کار: سبد معیشت کارگران ابداً دستکاری نشده/ معاون وزارت تعاون: تفسیر قانون کار که افزایش حداقل دستمزد باید منطبق با نرخ تورم باشد، نادرست است/ اقدام جدید کارگران: کارزارِ حداقل دستمزدِ 15 میلیون تومانی
چشم انداز بازار مسکن در سال 1403؛ پیش بینی مهم قیمت مسکن برای سال بعد
چشم انداز بازار مسکن در سال 1403؛ پیش بینی مهم قیمت مسکن برای سال بعد
چشم انداز ایران 1403
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 اسفند 1402 ساعت 10:452024-03-16اقتصادي

چشم انداز نرخ ارز، تورم و نقدینگی در 1403؛ شاخص ها بر وفق مراد خواهد بود؟


بانک مرکزی در سال جاری سیاست تثبیت اقتصادی را در دستورکار قرار داد که به دنبال اجرای این سیاست آرامش در بازارها برقرار گردید.

مادامی که نقدینگی و انتظارات تورمی کنترل شود، - ؛ آخرین روز های سال 1402 در حال سپری شدن است و مهم ترین سوال مردم؛ روند شاخص های کلان اقتصادی در سال آینده است؛ اینکه در 1403، نرخ ارز و تورم چه سمت و سویی خواهند داشت؟ آیا باید منتظر جهش ارزی باشند یا سیاست گذار مانع از جهش ارزی و تورمی خواهد شد؟این ها نمونه ای از سوالات و ابهاماتی است به مانند هر سال، این روز ها برای مردم مطرح می شود.

این در حالی است که در سالی که به روز های پایانی آن نزدیک می شویم، روند شاخص های اقتصادی با فراز و فرود همراه بوده است؛ به عنوان نمونه شاخص ارزی با توجه به اجرای سیاست ثتبیت اقتصادی و ارزی بانک مرکزی، به طور نسبی مدیریت شد و نرخ دلار که در اسفندماه سال قبل به مرز 61 هزار تومان هم رسیده بود، این روز ها به کانال 60 هزار تومان رسید، اما در یکی دو روز اخیر با کاهش به محدوده 59 هزار تومان همراه است.

به بیان دیگر بر خلاف پیش بینی ها از جهش ارزی به کانال های 70 و 80 هزار تومانی، شاخص ارزی در محدوده اسفندماه سال گذشته است.

 همچنین آخرین آمار رسمی از تغییرات شاخص قیمت کالا ها در پایان بهمن ماه، نشان می دهد نرخ تورم سالانه منتهی به یازدهمین ماه


برچسب ها: اقتصادی - سیاست - شاخص ها - بانک مرکزی - شاخص - ارزی - تورم
آخرین اخبار سرویس:

چشم انداز نرخ ارز، تورم و نقدینگی در 1403؛ شاخص ها بر وفق مراد خواهد بود؟

چشم انداز نرخ ارز، تورم و نقدینگی در 1403؛ شاخص ها بر وفق مراد خواهد بود؟