مطالب مرتبط:
نشست ادبی «لبخند جاودانی» برگزار شد
نویسنده «ملت عشق» به سرقت ادبی متهم شد
نویسنده «ملت عشق» به سرقت ادبی متهم شد
ببینید | تعجب مهران مدیری از سواد ادبی امیرعلی نبویان
نویسنده «ملت عشق» به سرقت ادبی متهم شد!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 اسفند 1402 ساعت 11:152024-02-29سياسي

نشست ادبی «لبخند جاودانی» برگزار شد


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، شامگاه چهارشنبه 9 اسفند، همزمان با شب شهادت شهید امیر حاج امینی نشست ادبی «لبخند جاودانی» با حضور جمعی از اهالی ادب و اندیشه کشورهای ایران، - شامگاه دیروز نشست ادبی لبخند جاودانی در گروه بین المللی هندیران برگزار شد.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، شامگاه چهارشنبه 9 اسفند، همزمان با شب شهادت شهید امیر حاج امینی نشست ادبی لبخند جاودانی با حضور جمعی از اهالی ادب و اندیشه کشورهای ایران، هندوستان، افغانستان، تاجیکستان، پاکستان و ازبکستان با مدیریت علیرضا قزوه و اجرای سید مسعود علوی تبار در گروه بین المللی هندیران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سید سلمان صفوی رییس آکادمی مطالعات ایرانی لندن در سخنانی با اشاره به ابیاتی در باب فنای عاشق در غلبات عشق از مولانا، به بررسی جایگاه شهید در ادبیات عرفانی پرداخت و اظهار داشت: در ادبیات عرفانی شهیدان ، عاشقان   و عقل   مترادف اند.

شهیدان به مدد تهذیب نفس، تجرد وجودی و معرفت که مقدمه عاشقی است و بال های عاشقی ؛ برتر و فراتر از مرغان هوایی در ساحت حضرت دوست پرواز می کنند که یُحِبُّهُم وَ یُحِبُّونَهُ .

شهیدان شاهان عالم غیب اند که به یاری عشق، باب های عوالم پنهان را گشوده اند و از جمله رموز توفیق آنها در این پرواز عاشقانه؛ رهایی از ان


برچسب ها: نشست ادبی - برگزار - ادبی - لبخند - بین المللی - چهارشنبه - گروه
آخرین اخبار سرویس:

نشست ادبی «لبخند جاودانی» برگزار شد

نشست ادبی «لبخند جاودانی» برگزار شد