مطالب مرتبط:
گسترش دیپلماسی سلامت در اجلاس بین المللی پوشش همگانی سلامت
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 اسفند 1402 ساعت 15:202024-03-06سياسي

دهقانی فیروزآبادی مطرح کرد: اوصیکم به دیپلماسی


یک استاد دانشگاه گفت که ما از دیپلماسی به عنوان یک مولفه و متغیر قدرت ملی درست استفاده نمی کنیم، تا اسم دیپلماسی را می آوریم، از آن به سازش کاری و وادادگی تعبیر می شود.

- یک استاد دانشگاه گفت که ما از دیپلماسی به عنوان یک مولفه و متغیر قدرت ملی درست استفاده نمی کنیم، تا اسم دیپلماسی را می آوریم، از آن به سازش کاری و وادادگی تعبیر می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید جلال دهقانی فیروزآبادی استاد دانشگاه علامه طباطبایی در هفدهمین همایش سالانه انجمن علوم سیاسی ایران گفت: اگر عربستان در سیاست خارجی اش هم با چین تعامل دارد و هم با روسیه و آمریکا به این دلیل است که امروز دیگر نمی توان بر یک قدرت متمرکز شد و به نظر من این سیاست درست و عقلانی است.

وی ادامه داد برخی معتقدند سیاست خارجی ایران اصلا توان راهبردی عمل کردن ندارد، بلکه باید بنا بر موضوعات و شرایط، اقتضایی عمل کند، این درحالی است که یکی از الزامات سیاست خارجی چندسطحی و پیچیده بودن آن است.

نباید این گونه باشد که وقتی درگیر مذاکرات هسته ای و برجام هستیم از موضوعات دیگر غافل شویم، سیاست خارجی باید بتواند در سطوح و لایه های مختلف و همزمان فعالیت کند.

این استاد دانشگاه دیپلماسی را یک قدرت ملی توصیف کرد و گفت: ما از دیپلماسی به عنوان یک متغییر قدرت ملی درست استفاده نمی کنیم، تا اسم دیپل


برچسب ها: دیپلماسی - استاد دانشگاه - دهقانی فیروزآبادی - دانشگاه علامه طباطبایی - دانشگاه - سیاست خارجی - فیروزآبادی
آخرین اخبار سرویس:

دهقانی فیروزآبادی مطرح کرد: اوصیکم به دیپلماسی

دهقانی فیروزآبادی مطرح کرد: اوصیکم به دیپلماسی