مطالب مرتبط:
قدر جنگل ها را بدانیم/ اول فروردین ماه روز جهانی جنگل است
نوید محمدزاده بازیگر جنگل آسفالت معرفی شدند/ پخش از سوم فروردین ماه
هنرنمایی نوید محمدزاده بازیگر جنگل آسفالت / پخش از سوم فروردین ماه
15 توصیه امام صادق(ع) در رابطه با آداب سفر که باید بدانیم
سید حسن خمینی: یکدیگر را به رسمیت بشناسیم/ بدانیم که هیچکس توان حذف گروه دیگر را ندارد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 اسفند 1402 ساعت 10:402024-03-18سياسي

قدر جنگل ها را بدانیم/ اول فروردین «روز جهانی جنگل» است


اول فروردین، نخستین روز زایش طبیعت و سرسبزی گل، گیاه و درخت از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی جنگل نامگذاری شده است.

- اول فروردین، نخستین روز زایش طبیعت و سرسبزی گل، گیاه و درخت از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی جنگل نامگذاری شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز 21 مارس، اول فروردین ماه را به عنوان روز جهانی جنگل معرفی کرد تا نقش غیرقابل انکار جنگل ها در پایداری سرزمین و شادابی حیات انسان ها، جانوران و گیاهان بیشتر مشخص شود.

بزرگداشت این روز جهانی از سال 2013 آغاز شده و ارتقای سطح آگاهی های عمومی از اهمیت انواع جنگل ها و کلیه درختان خارج از جنگل ها، هدف این نامگذاری بوده که در قالب ظرفیت سازی ترویجی در بین نهادهای دولتی مرتبط با حوزه جنگل و جوامع محلی با تاکید بر مدیریت و حفاظت مشارکتی برای توسعه پایدار جنگل ها صورت می گیرد.

نامگذاری این روز پس از نامگذاری سال جهانی جنگل ها (سال 2011) انجام گرفت که این امکان را به کشورهای جهان داد تا فعالیت های آگاهی بخشی مربوط به صیانت و توسعه پایدار جنگل ها و درختان را سامان دهی کنند.

روز جهانی جنگل ها، کشورها را تشویق می کند تا در قبال سازماندهی فعالیت های محلی، ملی و بین المللی مربوط به جنگل، از جمله راه اندازی برنامه های حمایتی درخ


برچسب ها: مجمع عمومی سازمان ملل متحد - مجمع عمومی سازمان ملل - روز جهانی جنگل - اول فروردین - سازمان ملل متحد - جنگل - سازمان ملل
آخرین اخبار سرویس:

قدر جنگل ها را بدانیم/ اول فروردین «روز جهانی جنگل» است

قدر جنگل ها را بدانیم/ اول فروردین «روز جهانی جنگل» است