مطالب مرتبط:
تولید ماهی زینتی در اصفهان 15 درصد افزایش یافت
وزیر نفت: در جمهوری اسلامی با توجه به تحریم های شدید رشد گاز طبیعی در این دوره 5 درصد بوده، اما رشد تولید گاز میان اعضای کشور های صادرکننده گاز 2.5 درصد بوده است
مرد معتاد زن و بچه اش را به آتش کشید!
پرسپولیس در جذب اورونوف حرفه ای عمل کرد/ اخطار کنعانی زادگان بچه گانه بود
افشین پیروانی: بچه ها بازی خوب و تماشاگرپسندی ارائه دادند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 اسفند 1402 ساعت 13:252024-03-09اقتصادي

نهاوند 25 درصد بچه ماهی قزل آلای کشور را تأمین می کند


کارشناس امور شیلات و آبزی پروری جهادکشاورزی شهرستان نهاوند گفت: مزرعه «غزل دانش» نهاوند با رسیدن به پیک تولید از ورود 40 درصد تخم چشم زده خارجی به کشور جلوگیری و 25 درصد بچه ماهی قزل آلای کشور تأمین می کند.

- ایسنا/همدان کارشناس امور شیلات و آبزی پروری جهادکشاورزی شهرستان نهاوند گفت: مزرعه غزل دانش نهاوند با رسیدن به پیک تولید از ورود 40 درصد تخم چشم زده خارجی به کشور جلوگیری و 25 درصد بچه ماهی قزل آلای کشور تأمین می کند.

مصطفی کزازی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی دو سال گذشته و با انجام پیگیری ها مزرعه قزل دانش نهاوند که بزرگترین مزرعه استراتژیک اصلاح نژاد در غرب کشور و بزرگترین مزرعه سردآبی استان است، پس از هشت سال احیاء و مجدداً راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه مزرعه قزل دانش دارای ظرفیت اسمی 1000 تن پرورش و 280 میلیون تکثیر و تفریخ در سال است، افزود: با راه اندازی مجدد این مزرعه بزرگ و به پیک رسیدن تولید آن از ورود 40 درصد تخم چشم زده خارجی به کشور جلوگیری شده و 25 درصد بچه ماهی قزل آلای کشور تأمین می شود.

کزازی ادامه داد: همچنین طی دو سال گذشته 26 مزرعه پرورش ماهی در شهرستان با ظرفیت تولید 450 تن در سال که به علت بیماری آبزیان چند سال تعطیل شده بودند، به چرخه تولید بازگشتند.


برچسب ها: نهاوند - مزرعه - شهرستان نهاوند - کشور - بچه ماهی - جهادکشاورزی - درصد
آخرین اخبار سرویس:

نهاوند 25 درصد بچه ماهی قزل آلای کشور را تأمین می کند

نهاوند 25 درصد بچه ماهی قزل آلای کشور را تأمین می کند