مطالب مرتبط:
عرضه اوراق سپرده افسار نرخ ارز را کشید
عرضه اوراق سپرده افسار نرخ ارز را کشید
کنترل قیمت ارز باعرضه اوراق سپرده شدنی نیست
قیمت دلار 43 هزار و 131 تومان شد / نرخ ارز امروز 20 اسفند 1402
مهم ترین عامل تورم در کوتاه مدت نرخ ارز است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 اسفند 1402 ساعت 17:052024-03-10اقتصادي

عرضه اوراق سپرده افسار نرخ ارز را کشید


یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه عرضه اوراق سپرده 30 درصدی به صورت مقطعی در کنترل نرخ ارز اثرگذار بود، گفت: با این حال باید بانک های سالم و شفاف بتوانند نرخ بهره را خودشان مشخص کنند؛ - کامران ندری - عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) - در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه عوامل مختلفی می تواند در ارزش پول های ملی و همچنین بهای ارز اثرگذار باشد، اظهار کرد: به طور کلی، سیاست گذاری های غلط در ابعاد مختلف اثر خود را در ارزش پول در برابر ارزهای خارجی در بلند مدت نشان می دهد.

حال ممکن است در مقاطعی بانک های مرکزی بخشی از ذخایر خود را به بازار تزریق کرده تا بتوانند به صورت مقطعی نرخ ارز را مهار و تثبیت کنند.

وی خاطر نشان کرد: این اقدامات جنبه موقت داشته و در شرایطی که شوک اقتصادی وارد شود و همچنین با توجه به وجود شرایط تورمی، وقتی نگرانی ها نسبت به آینده افزایش یابد، بی شک بازار نسبت به تحولات و شوک های اقتصادی واکنش نشان می دهد در این صورت شاهد افزایش نرخ ارز و بهای ارزهای خارجی هستیم.

نگرانی های سیاسی و بین المللی باعث افزایش تقاضا شد این کارشناس اقتصادی با اشاره به اثربخشی مسائل سیاسی و بین المللی در افزایش یا کاهش ارزش پول گفت: انتخابات اخیر مجلس و همچنین نتایج انتخابات حزبی و مقدماتی در ایالت های آمریکا یکی از عواملی بود که با


برچسب ها: نرخ ارز - عضو هیئت علمی دانشگاه - دانشگاه امام صادق - کارشناس اقتصادی - اقتصادی - عضو هیئت علمی - کامران ندری
آخرین اخبار سرویس:

عرضه اوراق سپرده افسار نرخ ارز را کشید

عرضه اوراق سپرده افسار نرخ ارز را کشید