مطالب مرتبط:
ایرانی ها رکوردار مصرف برق
ایرانی ها در مصرف برق رکورد زدند
56 میلیون ایرانی در معرض سیلاب هستند
مهمانی دوستانه و لاکچری محمدرضا گلزار برای بازیکنان تیم ملی پدل| حضور چند رپر سرشناس در مهمانی گلزار در رستوران ایرانی در امارات
این عکس ها هر ایرانی ای را ناراحت می کند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 اسفند 1402 ساعت 12:352024-03-16اقتصادي

ایرانی ها رکوردار مصرف برق


بررسی آمار و ارقام رسمی نشان می دهد، شاخص مصرف انرژی در بخش خانگی ایران چیزی حدود 460 کیلووات ساعت در سال به ازای هر متر مکعب است که اگر این داده به واحد مگاژول تبدیل شده و با آمار های جهانی سایر کشور ها مقایسه شود، - میزان ناکارآمدی مصرف برق در بخش خانگی ایران را بیش از پیش نمایان می کند.

مصرف برق در ایران به حدی بالاست که طبق ارزیابی های صورت گرفته، اوج مصرف برق 6 کشور همسایه با جمعیت 350 میلیون نفر با اوج مصرف برق ایران 85 میلیون نفری برابر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس داده های بین المللی ایران اکنون به لحاظ شدت مصرف انرژی در جایگاه ششمین کشور با شدت مصرف انرژی بالا قرار دارد و این موضوع نشان می دهد مصرف انرژی در ایران به شدت ناکارآمد است.

بالا بودن شدت مصرف انرژی ایران بیانگر این واقعیت است که میزان مصرف انرژی در ایران دست کم 60 درصد از میانگین جهانی برای تولید کالا و خدمات مشابه بیشتر است.

بررسی آمار و ارقام رسمی نشان می دهد، شاخص مصرف انرژی در بخش خانگی ایران چیزی حدود 460 کیلووات ساعت در سال به ازای هر متر مکعب است که اگر این داده به واحد مگاژول تبدیل شده و با آمارهای جهانی سایر کشورها مقایسه شود، میزان ناکارآمدی مصرف انرژی در بخش خانگی ایران را بیش از پیش نمایان می کند.


برچسب ها: مصرف انرژی - ایران - مصرف - مصرف برق - انرژی - در ایران - بخش خانگی
آخرین اخبار سرویس:

ایرانی ها رکوردار مصرف برق

ایرانی ها رکوردار مصرف برق