مطالب مرتبط:
نهنگ یا اژدها؟
عکس خنده داری که از سریال هفت سر اژدها وایرال شد
سریال امنیتی «هفت سر اژدها»ِ صداوسیما گاف داده یا مخاطبان را ... تصور کرده!؟ (عکس)
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 اسفند 1402 ساعت 14:452024-03-19اقتصادي

نهنگ یا اژدها؟


این روزها وقتی پای در بازار می گذاریم نشانه های عجیب و نامأنوسی در سفره های هفت سین می بینیم که برای ما تازگی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، نماد اژدها که یک نماد سال چینی و متعلق به شرق آسیا است و این روزها بازار سفره های هفت سین ما را در سیطره خود قرار داده است.

در برخی کشورها از جمله ایران، ترکیه، چین، مغولستان و کشورهای فارسی زبان هر سال به نام یک حیوان نام گذاری شده است و در ایران 1403 طبق تقویم جلالی به سال نهنگ تعلق دارد.

کشور ایران دارای تقویم بسیار دقیق جلالی است که توسط عده ای از ریاضی دانان به نام ایرانی از جمله حکیم عمر خیام، ابوحاتم مظفر اسفزاری، ابوالعباس لوکری، محمد بن احمد معموری، میمون بن نجیب واسطی، ابن کوشک بیهقی مباهی و در رأس آنان ابوالفتح عبدالرحمان منصور خازنی در سوم رمضان 471 هجری قمری و در دورهٔ جلال الدین ملکشاه سلجوقی با فرمان خواجه نظام الملک طوسی تدوین شده و یکی از دقیق ترین گاه شمارهای جهان است که هنوز بعد از گذشت قرون متمادی به عنوان یک تقویم متقن و قابل استناد در ایران و حتی سطح بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد.

در این تقویم هر سال ایرانی به یک حیوان منسوب است و سال 1403 نیز متعلق به نهنگ است و کشور چین نیز به مانند ایران از 12 حیوان در تقویم خود بهره می برد که برخی حیوانات در تقویم های


برچسب ها: ایران - خواجه نظام الملک طوسی - کشورهای فارسی زبان - هفت سین - کشور - کشورها - جلال
آخرین اخبار سرویس:

نهنگ یا اژدها؟

نهنگ یا اژدها؟