مطالب مرتبط:
ما علیه کنسرت علیرضا قربانی بیانیه ندادیم؛ متن منتشر شده گفت وگوی یکی از مطالبه گران مردمی بود!
مطالبه 61 میلیارد و 500 میلیون تومانی آب و فاضلاب خراسان شمالی از مشترکان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 اسفند 1402 ساعت 17:052024-03-11بين الملل

مطالبه بایکوت


تحریم و محاصره اقتصادی از حربه های قدیمی است؛ چه به صورت مستقل و چه در کنار نبرد نظامی و در روزگار ما که اساساً جنگ ها بیش از پیش ترکیبی شده اند، - از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ حتی گاهی تأثیری دارد که نبرد نظامی هم ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قدس نوشت: جمهوری اسلامی و برخی دیگر از کشورهای مستقل ضداستکباری از قربانیان همین حربه هستند.

این سطح از تحریم اقتصادی از سوی دولت ها و ساختارهایی اعمال می شود که دارای قدرت سیاسی و توان اعمال حاکمیت هستند، اما سطحی دیگر از آن هم هست که می تواند از سوی مردم اعمال شود؛ نمونه های محلی متفاوتی می توان برای آن برشمرد که معمولاً در قالب پویش ها و سازمان های مردم نهاد فعالیت می کنند.

بایکوت شاید مشهورترین نمونه از تحریم های مردمی در این زمانه، کمپین انزوا، عدم سرمایه گذاری و تحریم اسراییل یا همان BDS Boycott, Divestment and Sanctions)) باشد؛ جنبشی جهانی که هدف آن تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی با اهرم های اقتصادی، برای پایان دادن به اشغال فلسطین، رفع تبعیض و به رسمیت شناختن حق بازگشت میلیون ها آواره فلسطینی به کشورشان است.

این جنبش در سال 2005 توسط 171 سازمان غیردولتی فلسطینی بنیان گذاشته شد که با استناد به یکی از بیانیه های سازمان ملل علیه رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی و از روش مبارزه سیاه پوستان علیه دولت آ


برچسب ها: تحریم - سازمان های مردم نهاد - اقتصادی - تحریم اسراییل - تحریم اقتصادی - کشورهای مستقل - جمهوری اسلامی
آخرین اخبار سرویس:

مطالبه بایکوت

مطالبه بایکوت