مطالب مرتبط:
صحبت های یاسمین مقبلی به زبان فارسی قبل از اعزام به فضا/ فیلم
ببینید | صحبت های یاسمین مقبلی به زبان فارسی قبل از اعزام به فضا
حرف های یاسمین مقبلی به زبان فارسی
پیام یاسمین مقبلی به زبان فارسی قبل از اعزام به فضا+ فیلم
صحبت های یاسمین مقبلی به زبان فارسی قبل از اعزام به فضا
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 اسفند 1402 ساعت 10:402024-03-12اقتصادي

استقبال از رشته زبان و ادبیات فارسی کاهش یافته است


عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز می گوید: استقبال دانشجویان از رشته زبان و ادبیات فارسی در سال های اخیر کاهش یافته است.

- ایسنا/خوزستان عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز می گوید: استقبال دانشجویان از رشته زبان و ادبیات فارسی در سال های اخیر کاهش یافته است.

دکتر عادل سواعدی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از معضلاتی که برای رشته ادبیات بیان می شود بازار کار این رشته است، ادامه داد: مسایل اقتصادی و موضوع کاریابی برای این رشته به شدت بر استقبال اندک نسل جوان از رشته ادبیات تاثیر گذاشته است.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش انگیزه دانشجویان و همچنین مردم به ادبیات افزود: باید سعی کنیم افراد مستعد و علاقه مند به رشته زبان و ادبیات فارسی را به تحصیل در این رشته تشویق و ترغیب کنیم چراکه قطع به یقین آینده رشته ادبیات در کشور ما بهتر از وضعیت کنونی خواهد بود.

او با بیان این که متاسفانه سهم ادبیات معاصر در نثر و نظم با تمام گستردگی و سبک هایش در رشته زبان و ادبیات فارسی تنها به چهار واحد درسی محدود می شود، متذکر شد: این موضوع نشان دهنده کم توجهی به نویسندگی خلاق است ولی ناگفته نماند که در مقابل کم توجهی مراکز دانشگاهی محافل غیردانشگاهی و کانون های نویسندگی و.


برچسب ها: ادبیات - ادبیات فارسی - دانشگاه شهید چمران اهواز - رشته - عضو هیات علمی دانشگاه - دانشگاه شهید چمران - استقبال
آخرین اخبار سرویس:

استقبال از رشته زبان و ادبیات فارسی کاهش یافته است

استقبال از رشته زبان و ادبیات فارسی کاهش یافته است