مطالب مرتبط:
پاسخ بانک مرکزی به گزارش خبرگزاری صداوسیما در مورد ارز مسافرتی: اشتباه است! آمارهای غیرکارشناسی که دادند را تکذیب می کنیم
ارز مسافرتی حذف خواهد شد؟
چگونه می توان 1000 یورو ارز مسافرتی دریافت کرد؟
دو روش دریافت 1000 یورو ارز مسافرتی
چگونه 1000 یورو ارز مسافرتی بگیریم؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 اسفند 1402 ساعت 11:102024-03-06اقتصادي

خطاب به رییس بانک مرکزی: رانت ارز مسافرتی را حذف کنید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اگر فردی به دبی سفر کند و به محض ورود به امارات، سوار هواپیمای برگشت به سمت ایران شود، مجموعاً 9 میلیون تومان هزینه کرده است، - انجمن اسلامی دانشگاه تربیت مدرس در نامه ای خطاب به محمدرضا فرزین خواستار حذف رانت ارز مسافرتی شد و اینکه به جای اختصاص دلار و یورو از ارزهای ملی جهت تخصیص به مسافران، اختصاص داده شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اگر فردی به دبی سفر کند و به محض ورود به امارات، سوار هواپیمای برگشت به سمت ایران شود، مجموعاً 9 میلیون تومان هزینه کرده است، اما با فروش هزار یورو در بازار غیررسمی، 18 میلیون تومان عایدش می شود! انجمن اسلامی دانشگاه تربیت مدرس در نامه ای خطاب به محمدرضا فرزین، رییس کل بانک مرکزی، خواستار حذف رانت ارز مسافرتی شد و اینکه به جای اختصاص دلار و یورو از ارزهای ملی جهت تخصیص به مسافران، اختصاص داده شود.

  متن این نامه به شرح زیر است:   جناب آقای دکتر فرزینرییس محترم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران سلام علیکممطابق تصمیم بانک مرکزی در ابتدای اسفند ماه، میزان ارز مسافرتی از 500 یورو به 1000 یورو افزایش یافته است.

بر این اساس، هرشخصی که با هواپیما به خارج از کشور سفر کند، می تواند هزار یورو به قیمت مرکز مبادله (حدوداً 48 هزار تومان) دریافت نماید.


برچسب ها: دانشگاه تربیت مدرس - ارز مسافرتی - دانشگاه - انجمن اسلامی - تربیت مدرس - میلیون - اختصاص
آخرین اخبار سرویس:

خطاب به رییس بانک مرکزی: رانت ارز مسافرتی را حذف کنید

خطاب به رییس بانک مرکزی: رانت ارز مسافرتی را حذف کنید