مطالب مرتبط:
مجازات قصاص نامادری آوا کوچولو تابناک
صعود بی دردسر پرسپولیس به یک هشتم نهایی
خیز پرسپولیس و استقلال برای قهرمانی هشتم در جام حذفی ایران
یک هشتم نهایی، مثل آب خوردن
صعود بی دردسر پرسپولیس به یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 اسفند 1402 ساعت 01:152024-03-04سياسي

ادیبستان «تابناک»؛ چهل و هشتم


بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش ها و تحلیل ها و ویدیویی هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و.

است که تماشایش را از دست داده اید؛ - جز یاد تو بر صفحه ی هستی ننگاشت یاد تو چنان فروگرفتش که در او  گنجایش هیچ چیز دیگر نگذاشت آن دوست که دیدنش بیاراید چشم   بی دیدنش از گریه نیاساید چشم ما را ز برای دیدنش باید چشم   ور دوست نبیند به چه کار آید چشم دل نیست که غمزه ی تو افگار نکرد   جان نیست که نرگس تو بیمار نکرد چشمت ز کمان خانه ی ابرو تیری   بر جان که زد که در دلش کار نکرد؟ با یارم و دائم دلم از غم ریش است  در وصلم و محنتم ز هجران بیش است تلخ است شراب عیش در کام دلم   حالی دارم که نوش بر من نیش است در جور و ستم، شرر ز آهم می ریخت  غم خار و خسک بر سر راهم می ریخت هرگه که به سوی او نظر می کردم   خونابه ی حسرت ز نگاهم می ریخت   حکایتی از تذکره الاولیا شیخ، در پس امامی نماز می کرد.

امام گفت: یاشیخ، تو که کسبی نمی کنی و چیزی از کسی نمی خواهی، از کجا می خوری؟ شیخ گفت: صبر کن تا نماز، قضا کنم! گفت: چرا؟ شیخ گفت: در پس کسی که روزی دهنده را نداند، روا نبود که نماز گزارند!   قطعه قطعه شعری است که معمولاً مصراع های اولین بیت آن هم قافیه نیستند ولی مصراع دوم تمام ادبیات آن هم قافیه اند.


برچسب ها: دیگر - دوست - اقتصادی - گزارش - تحلیل - بیمار - ابرو
آخرین اخبار سرویس:

ادیبستان «تابناک»؛ چهل و هشتم

ادیبستان «تابناک»؛ چهل و هشتم