مطالب مرتبط:
آمریکا با ناامن تر کردن دریای سرخ بدنبال تحریک چین است/ نمی شود با تهدید ایران، انصارالله را تحت فشار قرار داد/ تهران برای میانجی گری شرط بگذارد
نمی شود با تهدید ایران، انصارالله را تحت تاثیر قرار داد/ میانجی گری ایران، در قبال تعهد چین به تلاش برای تحقق آتش بس در غزه/ احتمال نقش آفرینی عربستان در ماجرای فشار به حوثی ها
آخرین فرصت نسل طلایی ایران برای پایان دادن به انتظار 48 ساله
آخرین فرصت «نسل طلایی» فوتبال ایران برای پایان دادن به انتظار 48 ساله
ناکامی آمریکا و چین در دستیابی به توافق برای مهار تنش در دریای سرخ
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 بهمن 1402 ساعت 15:252024-01-28بين الملل

حملات حوثی ها در دریای سرخ و فرصت طلایی برای ایران و چین


حملات مستمر به کشتی های تجاری در دریای سرخ، رونق تازه ای به شبکه تجاری نوپای آسیای مرکزی موسوم به کریدور میانی داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، فلیکس کی چانگ، عضو ارشد موسسه تحقیقات سیاست خارجی در نوشتاری در وب سایت این موسسه درباره گسترش کریدور میانی نوشته است: حملات مداوم نیروهای حوثی یمن که از نوامبر 2023 به کشتی های تجاری در دریای سرخ انجام می شود، به شبکه تجاری نوپای آسیای مرکزی موسوم به "کریدور میانی" رونق تازه ای بخشیده و فرصتی را برای چین و ایران ایجاد کرده چرا که کشتی ها مجبور شده اند مسیرهای جایگزینی را برای محموله های خود در نظر بگیرند.

تنها یک ماه قبل از آن، در اکتبر 2023، نمایندگانی از ایران، قزاقستان، ترکیه، ترکمنستان و ازبکستان برای تسریع در توسعه دومین کانال بزرگ کریدور میانی به نام مسیر ترکمنستان - ازبکستان ملاقات کردند.

در همان ماه، یکی از وزرای دولت ایران در مورد مزایای سومین مسیر ترانزیتی - تجارتی صحبت کرد، که محرکی برای اتصال مسیر ترکمنستان - ازبکستان به ایران است.

چنین مسیرهای ترانزیتی - تجارتی ارزشمند هستند زیرا جریان کالاها را از مرزهای ملی سرعت بخشیده و در نتیجه رشد اقتصادی را تحریک می کنند.


برچسب ها: دریای سرخ - کریدور - آسیای مرکزی - میانی - ترکمنستان - ازبکستان - حملات
آخرین اخبار سرویس:

حملات حوثی ها در دریای سرخ و فرصت طلایی برای ایران و چین

حملات حوثی ها در دریای سرخ و فرصت طلایی برای ایران و چین