مطالب مرتبط:
سپردن قیمت ها به بازار در شرایط جنگ اقتصادی صحیح نیست
کاهش همزمان نرخ بیکاری و افزایش مشارکت اقتصادی نشان از رونق بازار کار دارد
کاهش چشمگیر قیمت میوه و سبزیجات در بازار
شرایط بد اقتصادی، نعمت «هوشمند سازی» را از ساختمان ها دریغ کرده است
کاهش همزمان نرخ بیکاری و افزایش مشارکت اقتصادی نشان از رونق بازار کار دارد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 بهمن 1402 ساعت 12:502024-01-21اقتصادي

نمی توان در شرایط جنگ اقتصادی قیمت ها را کاملاً به بازار سپرد


رییس سازمان تعزیرات حکومتی با تأکید بر اینکه در جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم، اظهار کرد: در این وضعیت نمی توان با اصول لیبرالی و عادی تصمیم گیری کرد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - کیهان نوشت: احمد اصانلو رییس سازمان تعزیرات حکومتی درباره وضعیت بازار و گلایه های مردم درباره ضعف نظارت بر قیمت ها، ضمن بیان اینکه ساختارها و سازوکارهای موجود برای نظارت بر بازار، معیوب و ناکارآمد است اظهار کرد: در کشور ما اولاً مجموعه مقررات موجود که در تنظیم بازار وجود دارد مقررات شفافی نبوده و بسیار مبهم و پیچیده و حسب نگاه و رویکرد دولت ها دچار تغییر شده است.

به عنوان مثال در مقطعی دولتی اعتقاد داشت که بازار خودش، خودش را تنظیم می کند و وزیر صمت آن دولت اعتقاد داشت که قیمت تابع عرضه و تقاضا است و بر همین اساس مقررات و سیاست های مربوط به تنظیم بازار هم بیشتر به نفع تولیدکنندگان تدوین شده است و اساساً اعتقادی به تنظیم بازار نداشتند.

نتیجه این رویکرد و سیاست ها، این شد که متأسفانه شاهد انحصار واردات و شبکه توزیع و نظام قیمت گذاری غیرعادلانه و مبتنی بر رانت در بسیاری از کالاهای اساسی هستیم و این امری است که به این دولت به ارث رسیده و این دولت با رویکرد انقلابی و مردمی درصدد اصلاح این امور است.


برچسب ها: رییس سازمان تعزیرات حکومتی - سازمان تعزیرات حکومتی - بازار - سازمان تعزیرات - تعزیرات حکومتی - تنظیم بازار - رییس سازمان
آخرین اخبار سرویس:

نمی توان در شرایط جنگ اقتصادی قیمت ها را کاملاً به بازار سپرد

نمی توان در شرایط جنگ اقتصادی قیمت ها را کاملاً به بازار سپرد