مطالب مرتبط:
امکان تبادل برق بین ایران و ترکیه با فناوری های روز فراهم شد
همکاری ایرانسل و مگفا در حوزه محصولات مبتنی بر فناوری های تحول آفرین :: ایران تحلیل
همکاری ایرانسل و مگفا در حوزه محصولات مبتنی بر فناوری های تحول آفرین :: ایران تحلیل
مراسم روز ملی فناوری فضایی 14 بهمن برگزار می شود
مراسم روز ملی فناوری فضایی 14 بهمن ماه برگزار می شود
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 بهمن 1402 ساعت 16:502024-02-01فناوري

جهش جدید در فناوری فضایی ایران


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای نخستین بار یک ماهواره ایرانی فعالیت در مدار با ارتفاع بیش از هزار کیلومتر را تجربه می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه خبرنگاران توانا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تزریق موفق و چندگانه ماهواره در مدار دریچه ای جدید به روی پرتاب های فضایی باز کرد که در گذشته اتفاق نیفتاده بود.

عیسی زارع پور با اشاره به پرتاب و تزریق موفق ماهواره مهدا در مدار فضایی، اظهار کرد: یکی از خصوصیت ماهواره مهدا قرار گرفتن در مدار بیضوی با کمینه 450 و بیشینه حدود 1100 کیلومتر است، یعنی نوع طراحی و ساخت آن از چنان سطحی از فناوری برخوردار است که برای نخستین بار یک ماهواره ایرانی فعالیت در مدار با ارتفاع بیش از هزار کیلومتر را تجربه می کند و می تواند در شرایط خاص آن مدار فعالیت کند.

وزیر ارتباطات افزود: علاوه بر آن تزریق چندگانه ماهواره که روز یکشنبه هشتم بهمن ماه با موفقیت کامل انجام شد، نیز دریچه ای جدید به روی پرتاب های فضایی باز کرد که در گذشته اتفاق نیفتاده بود.

وی با بیان اینکه دانشمندان صنعت فضایی کشور یکی پس از دیگری به لایه های جدیدی از فناوری دست پیدا می کنند، تصریح کرد: خوشبختانه با رویکرد دولت در توجه به صنعت فضایی که از تشکیل شورای عالی فضایی پس از حدود 11 سال و تدوین و تصویب برنامه 10 ساله فضایی کشور نمایا


برچسب ها: ارتباطات و فناوری اطلاعات - ماهواره - وزیر ارتباطات - ارتباطات و فناوری - فناوری اطلاعات - ماهواره ایرانی - ارتباطات
آخرین اخبار سرویس:

جهش جدید در فناوری فضایی ایران

جهش جدید در فناوری فضایی ایران