مطالب مرتبط:
بیش از سه هزار کتابخانه فعال در کشور وجود دارد
اهدای 800 میلیون ریال کتاب به کتابخانه پژمان بختیاری اردل
اهدای 800 میلیون ریال کتاب به کتابخانه شهر دشتک
گسل شکاف جنسیتی فعال تر از همیشه؛ کسب رتبه 143 شکاف جنسیتی برای ایران در میان 146 کشور دنیا
ایران رتبه نخست کتابخانه های فعال را در منطقه دارد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 بهمن 1402 ساعت 12:452024-01-23سياسي

3 هزار و 800 کتابخانه در کشور فعال هستند


دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه سه هزار و 800 کتابخانه در کشور فعال هستند، گفت: به لحاظ تعداد کتابخانه در دنیا جزو 20 کشور و در آسیا جزو پنج کشور اول هستیم.

- ایسنا/لرستان دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه سه هزار و 800 کتابخانه در کشور فعال هستند، گفت: به لحاظ تعداد کتابخانه در دنیا جزو 20 کشور و در آسیا جزو پنج کشور اول هستیم.

مهدی رمضانی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار کرد: کتابخانه مرکزی خرم آباد در جوار مصلی شهر قرار دارد که یک رابطه پایدار بین مساجد و کتابخانه ها بوجود آورده و مسجد محوری در حوزه کتابخوانی را تحقق بخشیده است.

وی با بیان اینکه ایران دارای 3 هزار و 800 کتابخانه فعال است و از این حیث حائز رتبه نخست منطقه است، بیان کرد: پس از ایران کشور ترکیه با یک هزار و 600 کتابخانه در جایگاه دوم منطقه قرار دارد.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه خدمات جدید در نهاد کتابخانه های عمومی کشور ارائه شده است، تصریح کرد: ارائه خدمات و دسترسی عموم، مدنظر کتابخانه ها و دیگر نهادهاست که باید بر این اساس تلاش کنیم.

رمضانی با بیان اینکه علاوه بر ضرورت توجه به روستاها، جامعه عشایری نیز باید مورد توجه قرارگیرد، گفت: همچنین تقویت کتابخانه های مسجد و مدارس در اولویت است چراکه


برچسب ها: کتابخانه - نهاد کتابخانه های عمومی - کتابخانه های عمومی - کتابخانه ها - کشور - نماینده ولی فقیه در لرستان - هزار
آخرین اخبار سرویس:

3 هزار و 800 کتابخانه در کشور فعال هستند

3 هزار و 800 کتابخانه در کشور فعال هستند