مطالب مرتبط:
گل مژه یا جوش داخل چشم چیست و چگونه درمان می شود؟
سیلی محکم خداداد عزیزی بر صورت تیم قلعه نویی / اشک تیم ملی درآمد + سند
اشک پسر غزه از صعود فلسطین با یادآوری 110 روز اشغالگری درآمد
اشک های سرمربی سوریه قبل از بازی با ایران خبرساز شد +ویدئو
استوری تلخ دختر داریوش مهرجویی برای پدرش / اشک همه درآمد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 بهمن 1402 ساعت 20:252024-01-24پزشكي

دلیل اشک چشم در زمستان چیست؟


یک چشم پزشک با تشریح روش های صحیح پزشکی برای درمان این پدیده که بسیاری از افراد را آزار می دهد، دلیل جالب جاری شدن اشک در زمستان را فاش کرد.

- جی پلاس به نقل از دیلی میل: دکتر مایکل بروسکو د گفت: دلیل اشک ریزی چشم های ما هنگام سرد شدن هوا، کم آبی بدن است و خاطرنشان کرد که این همان چیزی است که پزشکان آن را سندرم چشم خشک می نامند.

وی با بیان اینکه هوای سرد رطوبت چشم را از بین می برد، به این معنی است که مجاری اشکی برای تولید اشک کافی تلاش می کنند و خاطرنشان کرد: اشک عملکرد بیشتری نسبت به گریه دارد، زیرا چشم را مرطوب و نرم نگه می دارد و به افزایش دید کمک می کند.

وی با بیان اینکه اشک یک محافظ طبیعی بر روی لایه خارجی چشم (قرنیه) ایجاد می کند تا در برابر آلاینده های مضر مانند خاک و گرد و غبار محافظت کند، ادامه داد: هوای سرد آنقدر خشک است که باعث تبخیر لایه مرطوب اشک می شود.

وی بیان کرد که این منجر به واکنش اغراق آمیزی می شود که به عنوان "رفلکس اشک" شناخته می شود و توضیح داد که سیگنال های ارسال شده بین اعصاب پشت چشم و مغز برای تولید اشک اضافی برای جبران خشکی کار می کنند.

وی با تاکید بر اینکه مرطوب کننده هایی که روی دور چشم قرار می گیرند، مانند بسیاری از افراد برای تسکین پوست خشک در فصل زمستان، می توانند باعث ریزش اشک چشم شوند، گفت: زمانی


برچسب ها: هوای سرد - بیان - پزشک - زمستان - محافظ - کم آبی بدن - گرد و غبار
آخرین اخبار سرویس:

دلیل اشک چشم در زمستان چیست؟

دلیل اشک چشم در زمستان چیست؟