مطالب مرتبط:
هشدار نارنجی بارش برف و باران در تهران/ کاهش 13 درجه ای دما در پایتخت
هشدار جدی رییس فیفا به تماشاگران نژادپرست ؛ درصورت رفتار نژادپرستانه بازی ... | ببینید
هواشناسی برای چهارمحال و بختیاری هشدار سطح نارنجی صادر کرد
خطر بازگشت عفونی ترین ویروس جهان ؛ هشدار قرمز صادر می شود؟ | چه کسانی باید واکسن MMR تزریق کنند؟
آماده باش کامل در استان تهران/هشدار مهم درباره وضعیت نارنجی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 بهمن 1402 ساعت 12:122024-01-22پزشكي

هشدار برای پیشگیری از آنفولانزای پرندگان


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هادی بابایی، مدیرکل دامپزشکی گیلان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه احتمال شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در فصل سرما بیشتر است، اظهار کرد: گروه های دامپزشکی گیلان پایش و مراقبت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان های مختلف استان را با جدیت پیگیری می کند.

وی با اشاره به افزایش تعداد پردنگان مهاجر در گیلان افزود: با توجه به تعداد زیاد پرندگان مهاجر به استان از روستاییان به ویژه ساکنان حاشیه تالاب ها خواست با محصورکردن جایگاه های پرندگان خود، از تماس مستقیم با پرندگان مهاجر خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان با بیان اینکه مرغ و تخم مرغ باید کامل پخته مصرف شود، تصریح کرد: مصرف فرآورده های طیور (گوشت مرغ) که تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تولید، کشتار و بسته بندی می شود، هیچ گونه خطری به لحاظ انتقال بیماری ندارد.

وی با تأکید بر رعایت جدی نکات بهداشتی برای پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: شهروندان از خرید پرندگان در بازار های محلی خودداری و در هنگام پاک کردن مرغ از دستکش استفاده کنند.

بابایی همچنین به خانواده های توصیه کرد تا از بازی و تماس کودکان خود با طیور جلوگیری کرده و هرگونه علائم و تلفات غیرعادی پرندگان را به دامپزشکی استان با شماره 1512 اطلاع دهند.


برچسب ها: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان - پرندگان - دامپزشکی - فوق حاد پرندگان - پرندگان مهاجر - گیلان - آنفولانزای پرندگان
آخرین اخبار سرویس:

هشدار برای پیشگیری از آنفولانزای پرندگان

هشدار برای پیشگیری از آنفولانزای پرندگان