مطالب مرتبط:
درگذشت یک بازیگر سرشناس
بازیگر سرشناس جهان درگذشت
مربی سرشناس لیگ برتری بازیگر سینما شد
شوخی عجیب مهران مدیری با رضا نیکخواه؛ آقای بازیگر از خجالت آب شد!
گفت وگوی جذاب با نسرین مقانلو | تجربه عجیب و غریب خانوم بازیگر
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 بهمن 1402 ساعت 10:002024-01-31فرهنگي

یک بازیگر سرشناس درگذشت


«ریتا ریورا» بازیگر نامدار تئاتر برادوی آمریکا و برنده سه جایزه تونی در سن 91 سالگی و پس از یک دوره کوتاه بیماری درگذشت.

- جی پلاس ، این بازیگر در تولید اصلی داستان وست ساید در تاتر برادوی در نقش آنیتا ظاهر شد و همچنین شخصیت اصلی در نمایش های بوسه زن عنکبوتی و شیکاگو را نیز بر عهده داشته است.

ریورا سابقه هفت دهه فعالیت در تئاتر برادوی را داشت و جایزه معتبر مرکز کندی و همچنین مدال آزادی ریاست جمهوری را دریافت کرده و در طول زندگی حرفه ای درخشان خود دو جایزه تونی را به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن در یک فیلم موزیکال کسب کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمجله پیپل، حضور او در برادوی به سال 1950 بازمی گردد و شامل 30 نقش برای نمایش هایی مانند داستان وست ساید ، بچه ها و عروسک ها ، Can-Can ، مرلین و بوسه زن عنکبوتی است.

او همچنین در نقش ولما کلی در تولید اصلی تئاتر شیکاگو در سال 1975 ظاهر شد و در 25 سالگی این نمایش نیز نقش بانوی برجسته روکسی هارت را در اجرای این نمایش در تورنتو، لاس وگاس و لندن بازی کرد.

او که متولد واشنگتن دی سی بود، آموزش روی صحنه را در سن 11 سالگی زمانی که مادرش او را در مدرسه باله ثبت نام کرد، آغاز کرد و بلافاصله پس از آن تستی برای مدرسه باله آمریکایی جورج بالانچین او را به شهر نیویورک برد.


برچسب ها: بازیگر - تئاتر برادوی - جایزه تونی - نمایش - تئاتر - جایزه - بهترین بازیگر
آخرین اخبار سرویس:

یک بازیگر سرشناس درگذشت

یک بازیگر سرشناس درگذشت