مطالب مرتبط:
استخدام کارشناس فروش و مشاور تحصیلی در چهارمحال و بختیاری
فیلم| همایش روز چهارمحال و بختیاری
668 طرح در چهارمحال و بختیاری به بهره برداری رسید
دود سیاهی که دیگر نیست/ گازرسانی 97 درصدی به چهارمحال و بختیاری
هواشناسی چهارمحال و بختیاری هشدار نارنجی در خصوص بارش ها صادر کرد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 بهمن 1402 ساعت 12:352024-02-12اقتصادي

تجهیز 58 درصد اراضی چهارمحال و بختیاری به سامانه های آبیاری تحت فشار


معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه سیستم آبیاری نوین در استان در راستای کاهش مصرف آب، گفت: اکنون 58 درصد کل اراضی در استان به سامانه های آبیاری تحت فشار تجهیز شده است.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه سیستم آبیاری نوین در استان در راستای کاهش مصرف آب، گفت: اکنون 58 درصد کل اراضی در استان به سامانه های آبیاری تحت فشار تجهیز شده است.

سیروس بیک بکان در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در راستای کاهش مصرف آب و تغییر الگوی کشت فعالیت های خوبی انجام داده است، اظهار کرد: به عنوان مثال ارقام گندمی که کشاورزان در پنج سال گذشته همچون ارقام امید و اروند کشت می کردند در حال حاضر به دلیل نیاز بالای آبی کشت نمی شود و از چرخه تولید حذف شدند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه هر ساله حدود چهار الی پنج تن گندم اصلاح شده در استان تولید می شود، بیان کرد: ارقامی که نیاز آبی بالای داشتند حذف شده و ارقام پیشگام، پیشتاز، حیدری و .

جایگزین شده است که این ارقام حداقل دو آبیاری کمتر از شرایط قبلی نیاز دارند یعنی در استان زمان برداشت گندم که از اواخر تیرماه آغاز می شد اکنو


برچسب ها: چهارمحال و بختیاری - معاونت بهبود تولیدات گیاهی - آبیاری تحت فشار - چهارمحال - بختیاری - جهاد کشاورزی - کاهش مصرف آب
آخرین اخبار سرویس:

تجهیز 58 درصد اراضی چهارمحال و بختیاری به سامانه های آبیاری تحت فشار

تجهیز 58 درصد اراضی چهارمحال و بختیاری به سامانه های آبیاری تحت فشار