مطالب مرتبط:
فراکسیون بدر عراق: حضور نیروهای خارجی در عراق، اساس جنایت، خشونت و فتنه انگیزی است
شهادت دو تن از فرماندهان ارشد کتائب حزب الله عراق در حمله پهپاد آمریکایی (+عکس)
عراق: گفت وگو میان بغداد و واشنگتن برای خروج نظامیان آمریکایی از سر گرفته می شود
یک مقام آمریکایی: ابوباقر السعدی، فرمانده کتائب حزب الله از گزینه هایی بود که پس کشته شدن سه سرباز آمریکایی در خاورمیانه به بایدن پیشنهاد شد / عراق از این حمله بی خبر بود / بغداد: تجاوز جدید امریکا همه تفاهم ها بین عراق و ایالات متحده را تضعیف خواهد کرد
چارچوب هماهنگی عراق: آمریکایی ها از خطوط قرمز عبور کردند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 بهمن 1402 ساعت 23:352024-02-08بين الملل

ازسرگیری گفت و گوها درباره پایان حضور نیروهای آمریکایی در عراق


ازسرگیری گفت و گوها درباره پایان حضور نیروهای آمریکایی در عراق - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بغداد، شامگاه امروز (پنجشنبه)، اعلام کرد گفت و گوها با واشنگتن درباره آینده نیروهای ائتلاف بین المللی موسوم به ضدداعش در عراق، روز یکشنبه هفته آینده، از سر گرفته می شود.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، یحیی رسول سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق طی بیانیه ای اعلام کرد کمیته عالی دوجانبه نظامی و فنی عراق و آمریکا، روز یکشنبه برابر با یازدهم فوریه سال 2024 با هدف بررسی و زمان بندی پایان مأموریت ائتلاف بین المللی در عراق مجددا آغاز به کار خواهد کرد.

این بیانیه در حالی از سوی بغداد صادر شد که جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید نیز، امروز، اشاره کرد واشنگتن درباره وضعیت و مأموریت نیروهای آمریکایی با عراق در حال گفت و گو است.

گفت و گوهای دو طرف در ماه ژانویه سال جاری میلادی آغاز شد؛ اما بعد از گذشت 24 ساعت، به دنبال کشته شدن سه نظامی آمریکایی در مرزهای سوریه و اردن این گفت وگو متوقف شد.

 وزارت خارجه عراق، اوایل ماه جاری، با صدرو بیانیه ای از توافق با دولت آمریکا در پی مذاکرات شش ماهه با این کشور برای کاهش تدریجی نیروهای ائتلاف موسوم به ضدداعش خبر داده بود.


برچسب ها: نیروهای آمریکایی - نیروهای آمریکایی در عراق - عراق - ائتلاف بین المللی - گفت و گو - بین الملل - آمریکایی
آخرین اخبار سرویس:

ازسرگیری گفت و گوها درباره پایان حضور نیروهای آمریکایی در عراق

ازسرگیری گفت و گوها درباره پایان حضور نیروهای آمریکایی در عراق