مطالب مرتبط:
مجلس شورای اسلامی از توسعه روابط علمی میان ایران و روسیه حمایت می کند
آغاز به کار جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
اسامی میهمانان جلسه علنی نوبت صبح 9 بهمن ماه مجلس شورای اسلامی
نرخ افزایش حقوق سالانه کارگران + نظر رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره تصمیم گیری برای افزایش دستمزد کارگران
خبر مهم شورای نگهبان برای نامزدهای انتخابات مجلس
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 بهمن 1402 ساعت 13:502024-01-29سياسي

تبیین قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی


اعضای کمیته حقوقی ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا به بررسی جوانب مختلف قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداختند.

- مرتضی عبدی، دکترای تخصصی حقوق بین الملل و رییس کمیته حقوقی ستاد انتخابات آذربایجان شرقی در ابتدا با بیان این که امسال برای نخستین بار کمیته حقوقی ستاد انتخابات به صورت مجزا تشکیل یافته است، گفت: این کمیته، هشت شرح وظیفه دارد که یکی از آن موارد، اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم جهت پاسخ به ابهامات و شبهات حقوقی و قانونی مرتبط با امر انتخابات است.

هر لحظه ای از مراحل 25 گانه انتخابات، اگر شبهه و خدشه ای بر سلامت انتخابات وارد شود، کمیته حقوقی وظیفه می یابد تا از سلامت انتخابات دفاع و آن شبهه را رفع کند.

وی افزود: پاسخگویی به منتقدان و دفاع حقوقی از سلامت انتخابات، مجریان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات دیگر وظیفه کمیته حقوقی است.

برخلاف قانون قبلی انتخابات، این بار برخی قصورات و تقصیرات از سوی مجریان انتخابات جرم انگاری شده است.

وی با بیان این که تمامی احراز هویت ها برای اخذ رای در این انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می گیرد، گفت: اگر خطایی رخ دهد، حتما برخورد قانونی شده و جرم تلقی خواهد شد و در قانون جدید برخورد با جرم ها شدیدتر و جدی تر شده است.


برچسب ها: انتخابات - کمیته حقوقی - انتخابات مجلس شورای اسلامی - سلامت انتخابات - ستاد انتخابات - حقوقی - مجلس شورای اسلامی
آخرین اخبار سرویس:

تبیین قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی

تبیین قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی