مطالب مرتبط:
ورود سویه JN1 کرونا به ایران؟ + علائم و نحوه پیشگیری
چقدر کالای اساسی کشاورزی وارد کشور شد؟
ورود سویه JN1 کرونا به ایران؟ + علائم و نحوه پیشگیری
سویه جدید کرونا به ایران رسید؟
ورود سویه JN1 کرونا به ایران؟ + علائم و نحوه پیشگیری
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 بهمن 1402 ساعت 20:352024-01-21پزشكي

سویه جدید کرونا به کشور وارد شد؟


رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ویروسی که این روز ها مردم را درگیر کرده ترکیب سه ویروس است که کرونا و آنفولانزا بخشی از آن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، حسین قناعتی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران امشب 1 بهمن ماه 1402 در برنامه تهران 20 شبکه 5 تهران گفت: در ترکیه علامت هایی در بیماران ظاهر شده است که نشانه های آنفولانزاست که به صورت بستری و سرپایی در بیمارستان ها حضور دارند.

قناعتی افزود: با بررسی های ویروس شناسی که بر روی این بیماری انجام شده است سه ویروس مهم  از جمله کرونا و آنفولانزا را  نشان می دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: کرونایی که هم اکنون وجود دارد در محدوده دستگاه تنفسی فوقانی باقی می ماند و خوشبختانه ریه ها را درگیر نمی کند و آنفولانزا هم به همین شکل است.

وی ادامه داد: بنابراین این ویروس کشندگی آنچنانی ندارد و صرفاً باعث ناتوانی می شود.

قناعتی گفت: افراد مسن و افراد این بیماری های زمینه ای دارند حتماً باید در فضای متراکم و بسته حتماً از ماسک استفاده بکنند چرا که ماسک ابتلا را بسیار کاهش می دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: درمان این بیماری هم بسیار ساده است مانند خوردن مایعات بسیار و استراحت که می تواند بسیار کمک کند.


برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی تهران - رییس دانشگاه علوم پزشکی - دانشگاه علوم پزشکی - آنفولانزا - رییس دانشگاه - دانشگاه علوم - علوم پزشکی
آخرین اخبار سرویس:

سویه جدید کرونا به کشور وارد شد؟

سویه جدید کرونا به کشور وارد شد؟