مطالب مرتبط:
سطح زیر کشت گلخانه های سیستان و بلوچستان به 509 هکتار ارتقا یافت
سطح زیر کشت گلخانه های سیستان و بلوچستان به 509 هکتار افزایش یافت
ارتقا رتبه واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان
صادرات 5000 تن محصولات گلخانه ای سیستان و بلوچستان به 9 کشور
زیرساخت های لازم برای تسهیل درحج و زیارت ارتقا خواهد یافت
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 بهمن 1402 ساعت 14:262024-01-28اقتصادي

سطح زیرکشت گلخانه های سیستان و بلوچستان به 509 هکتار ارتقا یافت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، سعید نارویی امروز در بازدید از گلخانه های استان، اظهار کرد: کشت در محیط های کنترل شده یا گلخانه بویژه در استان سیستان و بلوچستان، یکی از راهکارهای ضروری می باشد که به دلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: مناطقی با قابلیتهای بی نظیر در جنوب استان و اقلیم مناســب و وجـــود مخـــازن ذخیـــره و ســـدهای پیشیــن ، زیــــــردان، و کهیـــر و همچنین امکان استفاده از آب دریا بوسیله شیرین سازی می تواند استان را به کانون تولید محصولات گلخانه ای و سبزی و صیفی و محصولات گرمسیری در محیط کنترل شده تبدیل نماید.

وی اظهار داشت: در راستـــای توسعه گلخانه های صنعتی، خانگی وسایبان از ابتدای دولت سیزدهم تا کنــون با سرمایه گذاری افزون بر 2295 میلیارد تومان، 187 هکتــارسطح گلخانه های استان افزایش یافته و سطح کلی گلخانه ها از 322 هکتار به 509 هکتار با تولید 93 هزار تن ارتقا یافته است.

نارویی استقبال سرمایه گذاران بومی و بنگاه های اقتصادی بزرگ در جهت توسعه گلخانه ها در سیستان وبلوچستان را مثبت ارزیابی کرد و افزود در دوسال گذشته بیش از 5 هزارتن محصولات گلخانه ای سیستان و بلوچستان به 9 کشور دنیا صادر شده است.


برچسب ها: سیستان و بلوچستان - استان سیستان و بلوچستان - گلخانه - استان - بلوچستان - به گزارش خبرگزاری فارس - سازمان جهاد کشاورزی
آخرین اخبار سرویس:

سطح زیرکشت گلخانه های سیستان و بلوچستان به 509 هکتار ارتقا یافت

سطح زیرکشت گلخانه های سیستان و بلوچستان به 509 هکتار ارتقا یافت