مطالب مرتبط:
در روز نخست اجلاس رؤسای دانشگاه ها چه گذشت؟
اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای کشور در بندرعباس آغاز شد
اخبار سیاسی 4 بهمن؛ سفر رییسی به ترکیه/حاشیه های جلسه دولت
280 بسته معیشتی در حاشیه شهر زاهدان توزیع شد
در حاشیه حیاط دولت چه گذشت؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 بهمن 1402 ساعت 12:352024-01-25دانش

رونمایی از محصولات فناورانه در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه ها


وزیر علوم در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی از 2 فناوری توسعه یافته در پارک علم و فناوری خراسان رضوی رونمایی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در دومین روز از اجلاس سه روزه روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از 2 فناوری توسعه یافته در پارک علم و فناوری خراسان رضوی با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد.

این فناوری ها شامل ارائه راهکار دسک تاپ ابری دانشگاهی و سیستم حفاظت از سرعت و لرزش و کاندیشن مانیتورینگ برای ماشین های دوار با حساسیت بالا در نیروگاه ها بود.

سجاد محمدعلی نژاد معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم نیز در پنل فناوری اجلاس رؤسای دانشگاه ها اظهار داشت: برنامه راهبردی این معاونت شامل سه راهبرد اساسی خلق و توسعه فناوری، توسعه اقتصاد دانش بنیان و ترویج فناوری در جامعه فناوری کشور است.

وی ادامه داد: با وجود اقدامات زیاد برای توسعه فناوری در کشور، انسجام بین این اقدامات با توجه به ظرفیت نیروی انسانی و محدودیت منابع وجود ندارد.

محمدعلی نژاد با بیان اینکه بیشتر نیروی دانشگاه ها به توسعه فناوری های موجود متمرکز است، گفت: قصد داریم فناوری های پیشران یعنی هوش مصنوعی، کوانتوم و زیست فناوری را هم توسعه دهیم و به این منظور  پارک دانشگاه تربیت مدرس را نیز به عنو


برچسب ها: فناوری - پارک علم و فناوری خراسان - دانشگاه - دانشگاه ها - پارک علم و فناوری - دانش - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از محصولات فناورانه در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه ها

رونمایی از محصولات فناورانه در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه ها