مطالب مرتبط:
ویروسی کُشنده تر از کرونا در راه است؟
آیا ویروسی کشنده تر از کرونا شایع شده است؟
آیا زنان به دو ساعت خواب بیشتر نسبت به مردان نیاز دارند؟
آیا اعتراضات کشاورزان اروپا را فرا می گیرد؟
آیا امسال به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد عیدی پرداخت می شود؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 بهمن 1402 ساعت 08:202024-02-01پزشكي

آیا ویروس کُشنده تر از کرونا در راه است?


رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در واکنش به احتمال شیوع ویروسی کشنده تر از کرونا، توضیحاتی داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، علیرضا ناجی، با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر شیوع ویروس خطرناک با نام X مکرر شنیده می شود، اظهار کرد: واقعیت این است که نه بیماری X جدیدی آمده و نه تا به امروز مورد تازه ای شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه صرفاً سازمان بهداشت جهانی نسبت به شیوع بیماری ها و ویروس های جدید هشدار داده است، افزود: کارشناسان بهداشت جهانی این زنگ خطر را در مورد نیاز به آمادگی برای ظهور فرضی یک پاتوژن به صدا در آورده اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در هفته های اخیر جمعی از متخصصان بهداشت عمومی در طول نشست سالانه 2024 گردهم آمدند تا در مورد چشم انداز بیماری X بحث شود، توضیح داد: این دانشمندان معتقدند در آینده ممکن است بیماری رخ دهد که چندین برابر از کووید 19 خطرناک تر باشد.

ناجی اضافه کرد: مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در پانل آمادگی برای بیماری X گفت که سازمان بهداشت جهانی برای اولین بار در سال 2018 اصطلاح بیماری X را ابداع کرد، این اصطلاح نشانه آن است که یک اپیدمی جدی بین المللی می تواند توسط یک پاتوژن ایجاد شود، در حال حاضر این بیماری ناشناخته است ولی


برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی - ویروس - بهداشت جهانی - دانشگاه علوم - علوم پزشکی شهید بهشتی - عضو هیئت علمی دانشگاه - علوم پزشکی
آخرین اخبار سرویس:

آیا ویروس کُشنده تر از کرونا در راه است?

آیا ویروس کُشنده تر از کرونا در راه است?