مطالب مرتبط:
تکرار حملات سایبری در ایران؛ مشکل کار خلاء قانونی است؟
آمریکا مدعی شد: حمله سایبری به کشتی جاسوسی ایران، «بهشاد»
رسانه آمریکایی مدعی حمله سایبری آمریکا به کشتی ایران در دریای سرخ شد
آمریکا مدعی شد؛ حمله سایبری به کشتی جاسوسی ایران، «بهشاد»
حمله سایبری آمریکا به کشتی نظامی ایران؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 بهمن 1402 ساعت 08:552024-02-17سياسي

تکرار حملات سایبری در ایران


امنیت سایبری زیرساخت های هر کشوری با وجود مولفه های قدیمی، سست و آسیب پذیر شده و به پنجره ای برای نفوذ هکرها و بروز حملات سایبری تبدیل می شوند؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، به تایید کارشناسان و مسئولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در یک سال گذشته حجم حملات سایبری افزایش داشته و عمده هدف این حملات کور، مختل کردن و از کار انداختن روند خدمت رسانی بوده است.

به طور مثال طی چند ماه گذشته رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور از کشف و خنثی کردن 10 حمله سایبری در طول یک سال خبر داد که با همکاری سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات این 10 حمله سایبری خنثی شده است.

بر این اساس طبق اظهارات رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور، در حوزه حفره های امنیتی به این موضوع رسیده شده که باید محصولات داخلی داشته باشند در نتیجه با همکاری شرکت های دانش بنیان و وزارت دفاع 300 محصول بومی در این حوزه تهیه  و سال گذشته 80 درصد حملات را با این محصولات دفع کردند.

تجربه حملات سایبری در ایران در یک نگاه اواخر تابستان امسال اعلام شد بخشی از اطلاعات کاربران تپسی به دست هکرها افتاده است.

یک گروه هکری با هویت معلوم به اطلاعات تعدادی از خدمات گیران شرکت تاکسی اینترنتی تپسی دسترسی پیدا می کنند و سپس تقاضای 35 هزار دلار از شرکت تپسی می کند تا اطلاعات خدمات گیرندگان را


برچسب ها: سازمان پدافند غیرعامل کشور - رییس سازمان پدافند غیرعامل - سازمان پدافند غیرعامل - سایبری - حملات سایبری - رییس سازمان پدافند - پدافند غیرعامل
آخرین اخبار سرویس:

تکرار حملات سایبری در ایران

تکرار حملات سایبری در ایران