مطالب مرتبط:
ما کجا ایستاده ایم؟!
ما کجا ایستاده ایم؟!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 بهمن 1402 ساعت 15:502024-02-06سياسي

ما کجا ایستاده ایم؟!


این روزها مصادف است با چهل وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران.

یک سؤال بسیار مهم وجود دارد که متناسب با این روزها و حال و هوای سالگرد پیروزی انقلاب است و آن اینکه ما در دوران رژیم پهلوی در کجا ایستاده بودیم و اکنون کجا ایستاده ایم؟! - فارس پلاس؛ مسعود اکبری در یادداشتی نوشت: در پاسخ به این سؤال که کجا ایستاده ایم؟ به این موارد توجه کنید: 1- دیروز در خبرها اعلام شد که رادیوداروی ید 131 برای درمان سرطان تیرویید توسط متخصصان ایرانی تولید شده است.

با تولید این رادیودارو، شاهد یک اتفاق بزرگ در صنعت هسته ای کشور هستیم.

تولید این محصول دارای تکنولوژی بسیار بالایی است و جمهوری اسلامی ایران جزو معدود کشورهایی است که در حال حاضر این تکنولوژی را در اختیار دارد.

  حالا به این نمونه توجه کنید: در سال 1354 (در دوره رژیم پهلوی) قرارداد ساخت، نصب و تحویل 2 واحد نیروگاه هسته ای در بوشهر بین سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت کرافت ورک یونیون آلمان (KWU) امضا شد.

شرکت آلمانی متعهد بود سوخت هسته ای مورد نیاز نیروگاه را برای مدت 10 سال تأمین کند.

شرکت KWU تا سال 1357 عملیات طراحی، احداث و تأمین تجهیزات پروژه را بر اساس مفاد قرارداد منعقده اجرا کرد و با پیروزی انقلاب اسلامی، با بی عملی و عهدشکنی از اجرای تعهدات خود سرپیچی کرد.


برچسب ها: سالگرد پیروزی انقلاب - رژیم پهلوی - پیروزی انقلاب اسلامی - جمهوری اسلامی ایران - تکنولوژی - سازمان انرژی اتمی - صنعت هسته ای کشور
آخرین اخبار سرویس:

ما کجا ایستاده ایم؟!

ما کجا ایستاده ایم؟!