مطالب مرتبط:
کاهش وزن علامت اصلی کدام انواع سرطان است؟
سرطان معده، سینه و پروستات سه سرطان شایع در استان اردبیل اعلام شد
نشانه اولیه کدام سرطان ها کاهش وزن است؟
نشانه اولیه کدام سرطان ها کاهش وزن است؟
سرطان؛ عاقبت مصرف بیش از اندازه نمک
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 بهمن 1402 ساعت 08:202024-01-30پزشكي

سرطان شکست ناپذیر نیست، اگر ...


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شکست بیماری سرطان بستگی به این دارد که بیماری در چه مرحله ای کشف و شناسایی شود.

- دکتر اردلان زیلابی در گفت وگو با ایسنا به نقشه و استراتژی مبارزه با بیماری سرطان اشاره کرد و افزود: شمار بیماران مبتلا به بیماری سرطان در دنیای کنونی رو به افزایش است و حتی در کشورهای توسعه یافته نیز براساس آماری که منتشر می شود میزان ابتلا به این بیماری روند افزایشی دارد.

وی به شناخت دلایل ابتلا به بیماری سرطان اشاره کرد و گفت: تغییرات عمده غذایی متاثر از سبک زندگی امروزی، یکی از دلایل مهم ابتلا به بیماری سرطان است و عواملی نظیر افزایش سن که منجر به پیدایش بیماری های بدخیم می شود نیز از جمله علل افزایش این بیماری است.

وی گفت: وقتی میزان شناخت از یک بیماری افزایش یافت طبیعتا امکانات و تجهیزات لازم برای کشف و پیشگیری از آن نیز افزایش می یابد و بر مبنای این شناخت باید به دنبال عملیاتی کردن اقدامات پیشگیرانه برای مبارزه با این بیماری بود.

دکتر زیلابی در ادامه با اشاره به اینکه روزانه حدود 9 هزار سلول بدخیم در بدن انسان بوجود می آید، گفت: ماموریت سیستم ایمنی بدن از بین بردن سلول های بدخیم است و در این میان ممکن است شیوه زندگی، موروثی بودن بیماری، سالمندی، آلودگی غذا، آب و هوا، زمینه ای برای گریز و فرار


برچسب ها: بیماری - بیماری سرطان - افزایش - سرطان - دانشگاه علوم پزشکی اراک - کشورهای توسعه یافته - دانشگاه علوم پزشکی
آخرین اخبار سرویس:

سرطان شکست ناپذیر نیست، اگر ...

سرطان شکست ناپذیر نیست، اگر ...