مطالب مرتبط:
سیم و کابل غیر استاندارد بلای جان مصرف کننده
بلای روان سالمندی
جان باختن سه معلم در تصادف خودرو با کامیون
اعضای 2 بانوی مرگ مغزی در نیشابور و تربت حیدریه به 12 نفر جان بخشید
48 نفر امسال در همدان بر اثر حوادث ناشی از کار جان باختند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 بهمن 1402 ساعت 08:352024-01-22اقتصادي

قانونی که بلای جان ورزش شده!


حدود دو دهه پیش ماده قانونی به منظور واگذاری اماکن ورزشی دولتی به بخش خصوصی به تصویب رسید که آثار آن با گذشت زمان مشخص شده و به نوعی ورزش را به سمت رکود برده است.

- ایسنا/کرمانشاه حدود دو دهه پیش ماده قانونی به منظور واگذاری اماکن ورزشی دولتی به بخش خصوصی به تصویب رسید که آثار آن با گذشت زمان مشخص شده و به نوعی ورزش را به سمت رکود برده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سال 1381 بود که ماده 88 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به تصویب رسید تا طبق آن اماکن ورزشی دولتی مازاد به بخش خصوصی واگذار شود و از محل آنها درآمدزایی صورت گیرد.

هرچند در سالهای ابتدایی ماده 88 چندان اجرایی نمی شد، اما از حدود یک دهه پیش مورد توجه جدی قرار گرفت و موجی از واگذاری اماکن ورزشی دولتی به بخش خصوصی آغاز شد.

اجرای ماده 88 در طول سالهای گذشته موافقان و مخالفان زیادی داشته، موافقان معتقدند این قانون می تواند کاهش تصدی گری، کاهش بار مالی و افزایش درآمدزایی دولت را به دنبال داشته باشد و از طرفی مخالفان این قانون که عموم آن مردم، جامعه ورزشکاران و هیات های ورزشی هستند، انتقاداتی را نسبت به این ماده قانون داشته و معتقدند ماده 88 مغایر با اصل سوم قانون اساسی است که ورزش رایگان را حق مردم می داند.


برچسب ها: اماکن ورزشی - بخش خصوصی - ورزش - قانون - واگذار - واگذاری - اماکن
آخرین اخبار سرویس:

قانونی که بلای جان ورزش شده!

قانونی که بلای جان ورزش شده!