مطالب مرتبط:
اصلاح الگوی کشت در کنار اصلاح ساختار بهره وری آب از دستاوردهای بخش کشاورزی است
یک کارشناس مسکن:دو دهک پایین بخش مغفول مانده سیاستهای مسکن/سیاست گذاری نهضت ملی مسکن اساسا غلط است/وقتی روز به روز فقیرتر می شویم صحبت از سیاست گذاری مسکن شوخی بیش نیست/افزایش 10میلیون نفری ساکنان بافتهای فرسوده در 20سال گذشته
ثبت افزایش سرمایه وپاسار
نرخ بهره بین بانکی افزایش یافت
وزیر کار: واحدهای زیرمجموعه این وزارتخانه موظف به سرمایه گذاری در لرستان هستند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 بهمن 1402 ساعت 14:502024-02-12اقتصادي

ضرورت سرمایه گذاری در سیستم های نوین آبیاری برای افزایش بهره وری نهاده آب در کشت گندم


نتایج بررسی پژوهشگران قطب اقتصاد کشاورزی کشور اهمیت نهاده آب را در کشت گندم آبی(محصول استراتژیک) نشان داد و چون بحران کم آبی در ایران بیش از پیش مشهود و افزایش میزان آبیاری ناممکن است.

- در نتایج بررسی پژوهشگران قطب اقتصاد کشاورزی کشور تأکید شد ضرورت سرمایه گذاری در سیستم های نوین آبیاری برای افزایش بهره وری نهاده آب در کشت گندم نتایج بررسی پژوهشگران قطب اقتصاد کشاورزی کشور اهمیت نهاده آب را در کشت گندم آبی(محصول استراتژیک) نشان داد و چون بحران کم آبی در ایران بیش از پیش مشهود و افزایش میزان آبیاری ناممکن است.

از این رو پیشنهاد می شود که با سرمایه گذاری در انواع سیستم های نوین آبیاری منطبق بر تکنولوژی تولید و شرایط اقلیمی هر منطقه، میزان بهره وری نهاده آب در کشت گندم افزایش داده شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پژوهشی با عنوان تحلیل بهره وری نیروی کار در تولید گندم آبی در استان های مختلف ایران ، با هدف تحلیل بهره وری نیروی کار در کشت گندم آبی(محصول استراتژیک) توسط پژوهشگران قطب اقتصاد کشاورزی کشور در فاصله سال های 79 تا 95 انجام شده است.

چون گندم آبی 80 درصد تولید کل گندم کشور را تشکیل می دهد که در اکثر استان های ایران نیز کشت می شود، محاسبه و تحلیل بهره وری نیروی کار در تولید گندم آبی به تفکیک استان های مختلف ایران و تعیین عوامل مؤثر ب


برچسب ها: سیستم های نوین آبیاری - اقتصاد کشاورزی - کشت گندم - سرمایه گذاری - افزایش - آبیاری - افزایش بهره وری
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت سرمایه گذاری در سیستم های نوین آبیاری برای افزایش بهره وری نهاده آب در کشت گندم

ضرورت سرمایه گذاری در سیستم های نوین آبیاری برای افزایش بهره وری نهاده آب در کشت گندم