مطالب مرتبط:
ویدیو/ اعتکاف؛ رفاقت دهه هشتادی ها با خدا
خلوت با خدا مهمترین دستاورد اعتکاف است
اعتکاف؛ فرصتی برای ایجاد خلوت با معبود 
فرصتی نوجوانانه برای عاشق خدا شدن
آیین اعتکاف در حرم امام رضا (ع)
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 بهمن 1402 ساعت 19:052024-01-27سياسي

اعتکاف؛ فرصتی برای خلوت کردن همه اقشار با خدا


انسان برای فرار از دل مشغولی های زندگی، در طریقت انس با معبود همواره نیازمند خلوتی است تا با سوز دل و اشک دیده، باطن خود را از زنگار گناهان بشوید و خانه دل را مصفای حضور خالق هستی بخش سازد که اعتکاف زمینه ساز چنین خلوتی بود.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری انسان برای فرار از دل مشغولی های زندگی، در طریقت انس با معبود همواره نیازمند خلوتی است تا با سوز دل و اشک دیده، باطن خود را از زنگار گناهان بشوید و خانه دل را مصفای حضور خالق هستی بخش سازد که اعتکاف زمینه ساز چنین خلوتی بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هر ساله 13 تا 15 رجب ایام البیض نامیده می شود، ایامی که معتکفان با خدای خود خلوت می کنند، این ایام فرصت و مجالی برای پرداختن به امور نفس خود است تا بدون دلواپسی از کارهای انجام نشده و وابستگی های روزمره، خود را در سرای معبود نظاره گر باشد.

اما مراسم اعتکاف امسال با استقبال گسترده دانش آموزان و جوانان برگزار شد، به طوری که طبق گزارش آموزش و پرورش بیش از 7000 دانش آموز در 75 مسجد استان در آیین اعتکاف دانش آموزی شرکت کردند.

همچنین طبق آمار ارائه شده، امسال به ویژه جوانان و نوجوانان استقبال بی نظیری از این آیین معنوی داشتند و شاهد رشد 100 درصدی جمعیت معتکفان در استان بودیم که این نشان از راغب بودن جوانان و نوجوانان از اقشار مختلف در استفاده و حضور در


برچسب ها: خلوت - اعتکاف - نیازمند - استقبال گسترده - مراسم اعتکاف - دانش آموزان - زنگار
آخرین اخبار سرویس:

اعتکاف؛ فرصتی برای خلوت کردن همه اقشار با خدا

اعتکاف؛ فرصتی برای خلوت کردن همه اقشار با خدا