مطالب مرتبط:
عرضه 6 دستگاه آپارتمان در بورس کالا
عرضه های بورس کالا امروز یک بهمن 1402
عرضه 6 دستگاه آپارتمان در بورس کالا
عرضه 6 دستگاه آپارتمان در بورس کالا
پارس فنر آماده عرضه در فرا بورس شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 بهمن 1402 ساعت 16:152024-01-21اقتصادي

لزوم عرضه زعفران در بورس کالا


با عرضه زعفران در بورس کالا هم تولید کنندگان محصول خود را به قیمت مطلوبی می فروشند و هم مشتریان می توانند زعفران را با قیمتی مناسب تهیه کنند.

- حجت نظافتی در گفت وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: نیشابور در سال های گذشته به یکی از قطب های تولید زعفران در استان خراسان رضوی تبدیل شده است.

رییس اتاق اصناف نیشابور با بیان اینکه در سال جاری به دلیل خشکسالی، افزایش دمای زمین و تشنه بودن خاک، پیازهای زعفران نتوانستند مواد مغذی را از زمین دریافت کنند، ادامه داد: از این رو نه فقط رشد مطلوبی نداشته، بلکه زمین خشک، رطوبت داخل پیازهای زعفران را نیز جذب کرده که نتیجه آن کاهش تولید محصول هم از نظر کمیت و هم کیفیت بوده است.

وی ابراز کرد: یکی دیگر از مشکلات کشاورزان، نداشتن آگاهی و ناتوانی در محاسبه دقیق هزینه های تولید زعفران در طول سال زراعی است.

به همین بیشتر کشاورزان برای تامین هزینه های تولید و امرار معاش، مجبور به فروش محصول زعفران در فصل برداشت و یا حتی قبل فصل برداشت به دلالان می شوند.

نایب رییس کمیسیون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران افزود: با پیگیری های انجام شده، در سال جاری اتحادیه گیاهان دارویی، آجیل و زعفران در نیشابور تشکیل شد.


برچسب ها: زعفران - تولید - تولید زعفران - رییس اتاق اصناف نیشابور - نیشابور - بورس کالا - کشاورزان
آخرین اخبار سرویس:

لزوم عرضه زعفران در بورس کالا

لزوم عرضه زعفران در بورس کالا