مطالب مرتبط:
ناگفته های سرتیم حفاظت امام (ره) از روزهای انقلاب/گفت وگوی تفصیلی با حمیدرضا نقاشیان
سید حسن خمینی: امام به درستی قدرت رسانه را شناخت و از آن به بهترین نحو استفاده کرد/ رژیم شاه در حوزه رسانه شکست خورد که در بقیه حوزه ها هم فرو ریخت/ رییس صداوسیما: نگه داشتن مردم در صحنه انقلاب و اداره کشور از بدیهیات آموزه های امام است
تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی
کلیپ| انقلاب اسلامی حاصل زحمات امام و خون شهداست
تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 بهمن 1402 ساعت 08:452024-02-05سياسي

ناگفته های سرتیم حفاظت امام (ره) از روزهای انقلاب


زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد، حدود 24ساله بودم.

در دورانی که به تدریج نهضت اسلامی به انقلاب اسلامی تبدیل شد، طیف وسیعی از مردمِ دارای علقه های مذهبی، - دغدغه یافتن یک ساختار مناسب مبارزاتی داشتند که بتوانند در چارچوب آن، دست به فعالیت علیه رژیم بزنند.

من هم جزو همین افراد بودم و به دنبال فضاهایی می گشتم که زمینه فعالیت های انقلابی را برای من فراهم و مرا از لحاظ عقیدتی و فکری اشباع کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روز 12 بهمن 1357، بالاخره اتفاقی که مردم ایران انتظارش را می کشیدند رقم خورد؛ هواپیمای حامل امام خمینی(ره) در فرودگاه مهرآباد فرود آمد و فصلی نوین از تاریخ ایران آغاز شد.

با این حال، عظمت این رویداد مهم چنان است که کمتر مجالی برای بررسی جزییات مربوط به آن و وقایع رخ داده در نخستین ساعات پس از ورود رهبر انقلاب به کشور وجود داشته است.

حال آنکه بررسی این جزییات می تواند بخشی از گره های ناگشوده تاریخی را بگشاید و اسباب شناخت کامل تر ما را درباره جریان های فعال آن دوران که بعدها نیز بازیگر بسیاری از صحنه ها بوده اند، فراهم کند.

آنچه در ادامه می خوانید بخشی از گفت وگوی تفصیلی روزنامه قدس با حمیدرضا نقاشیان است؛ سرتیم حفاظت امام خمینی(ره) در بهمن 1357 که تا اردیبهشت1358 عهده دار این مسئولیت و شاهد بسیاری از وقایعی بود که در ابتدای سخن ب


برچسب ها: انقلاب - انقلاب اسلامی - اسلامی - فرودگاه مهرآباد - فعالیت - نهضت اسلامی - رهبر انقلاب
آخرین اخبار سرویس:

ناگفته های سرتیم حفاظت امام (ره) از روزهای انقلاب

ناگفته های سرتیم حفاظت امام (ره) از روزهای انقلاب