مطالب مرتبط:
خسارت همتی به بورس در سال 99 چه بود؟
سقوط سنگین بورس در اولین روز کاری هفته
کاهش 18 هزار واحدی شاخص بورس
بورس، آیینه تمام قد اقتصاد کشور
فیلتر جریان نقدینگی 28 بهمن 1402 بورس تهران
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 بهمن 1402 ساعت 09:452024-02-18اقتصادي

خسارت همتی به بورس در سال 99 چه بود؟


اخیرا رییس سابق بانک مرکزی در توییتی خطاب به رییس جمهور، از وضعیت بورس و بازار ارز و بانکی انتقاد کرده است اما سال 99 که خود دارای مسئولیت بود، - چه اتفاقاتی رخ داد که هم مردم سرمایه مالی خودشان را در بورس از دست دادند و هم اعتمادشان را که تا امروز ادامه داشته است؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، توییت انتقادآمیز رییس سابق بانک مرکزی به رییس جمهور که با پاسخ ها و انتقادات بسیاری از کارشناسان رو به رو شد مخاطب را شاید یاد این ضرب المثل بیاندازد که می گوید: تو اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی! یک کارشناس اقتصادی در واکنش به موضع اخیر رییس کل بانک مرکزی دولت گذشته گفت: آقای همتی در دوره مدیریت خود با چند تصمیم اشتباه بزرگ سبب خسارت گسترده به مردم در بورس شد.

محمدطاهر رحیمی در واکنش به اظهارات اخیر عبدالناصر همتی در انتقاد از وضعیت نرخ ارز و بورس گفت: از سال 1398 و اوایل 1399 بانک مرکزی با چند اشتباه بزرگ در عدم استفاده به موقع و استفاده بدموقع از ابزارهای پولی، بورس را به یک حباب بزرگ و سقوط بعدی دچار کرد.

وی اشتباهات عبدالناصر همتی را اینطور برشمرد: عدم استفاده از ابزار افزایش نرخ ذخایر قانونی یا افزایش کف کریدور بهره در شرایط اوج گیری کرونا (و تحدید تسهیلات دهی نظام بانکی به بخش حقیقی اقتصاد) و درنتیجه وفور ذخایر و انحراف غیرعادی و حجیم اعتبارات ب


برچسب ها: بانک مرکزی - رییس سابق بانک مرکزی - انتقاد - بورس - مرکزی - رییس - بانک
آخرین اخبار سرویس:

خسارت همتی به بورس در سال 99 چه بود؟

خسارت همتی به بورس در سال 99 چه بود؟