مطالب مرتبط:
تبعات ادغام صندوق های بازنشستگی
یازدهمین دور نشست مشورت های سیاسی نروژ و ایران برگزار شد
تبعات ادغام صندوق های بازنشستگی
امام علی(ع) نشاط در مشارکت های سیاسی را از شروط جامعه مطلوب می داند 
تبعات ادغام صندوق های بازنشستگی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 بهمن 1402 ساعت 13:102024-01-26سياسي

واگرایی سیاسی از تبعات و اشکالات مدرنیته است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت الله صادق آملی لاریجانی پیش ازظهر جمعه در جمع دانشگاهیان قائمشهر با اشاره به پدیدآمدن جریان فکری مدرنیته و تجدد افزود: - رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام فرد گرایی، بی توجهی به سرنوشت عمومی و واگرایی سیاسی را از تبعات و اشکالات مدرنیته غربی برشمرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت الله صادق آملی لاریجانی پیش ازظهر جمعه در جمع دانشگاهیان قائمشهر با اشاره به پدیدآمدن جریان فکری مدرنیته و تجدد افزود: این جریان در تمامی لایه های زندگی ما رسوخ پیدا کرده است و بررسی ماهیت و آثار مدرنیته امری مهم است.

وی با اظهار اینکه علمای و فیلسوفان درباره مدرنیته بحث های مفسلی دارند، گفت: فردگرایی از جمله مسائل مطرح شده در مدرنیته است و اعتقاد دارد انسان نه تنها مسیر زندگی را انتخاب بلکه ارزش ها را خود انتخاب می کند.

وی گفت: یکی دیگر از مؤلفه های مهم مدرنیته عقلانیت ابزاری است و مصرف گرایی اثر جریان مدرنیته است.

آیت الله لاریجانی با عنوان اینکه مدرنیته راجب به غایت نهایی بحث نمی کند، افزود: فردگرایی و عقل گرایی ناشی از مدرنیته از نظر سیاسی نیز نتیجه واگرایی داشته است وچون هرکس زندگی خود را دنبال می کند، کاری به سرنوشت سیاسی خود ندارد.


برچسب ها: آیت الله صادق آملی لاریجانی - مدرنیته - صادق آملی لاریجانی - آیت الله صادق آملی - آملی لاریجانی - رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام - سیاسی
آخرین اخبار سرویس:

واگرایی سیاسی از تبعات و اشکالات مدرنیته است

واگرایی سیاسی از تبعات و اشکالات مدرنیته است