مطالب مرتبط:
خطر کوتاه قدی با کاهش مصرف شیر/کاهش سرطان روده بزرگ با مصرف کافی لبنیات
خطر کوتاه قدی با کاهش مصرف شیر/ کاهش سرطان روده بزرگ با مصرف کافی لبنیات
خطر کوتاهی قد نسل آینده ایران با کاهش مصرف شیر
با این ورزش ساده خطر مرگ زودرس کاهش می یابد
مصرف برق مشترکان خانگی 2.6درصد کاهش یافت
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 بهمن 1402 ساعت 23:252024-01-27پزشكي

خطر کوتاه قدی با کاهش مصرف شیر


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به کاهش ابتلا به سرطان روده بزرگ با مصرف لبنیات کافی گفت: کاهش مصرف شیر در جامعه می تواند منجر به کوتاهی قد در نسل جدید ایرانی ها شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سیّد محمد طباطبایی با اشاره به پویش ملی سلامت برای اطلاع رسانی تغذیه سالم عنوان کرد: یادمان باشد مصرف غذا و خوراکی و رفع گرسنگی یک نیاز حیاتی است، اما مصرف مواد غذایی سالم یک هنر است.

پیروی از الگوی غذایی متنوع، متعادل و متناسب، یکی از مهمترین و اساسی ترین عوامل در حفظ سلامت است که علاوه بر حفظ و ارتقای سلامتی، می تواند موجب کاهش ابتلا به انواع بیماری ها شود.

وی ادامه داد: هر ساله پویش ملی سلامت - اطلاع رسانی تغذیه سالم با هدف ارتقای سطح سواد تغذیه ای جامعه، فرهنگ سازی و اصلاح الگوی تغذیه جامعه و همچنین کاهش عوامل خطر تغذیه ای در سطح کشور برگزار می شود.

براین اساس چهاردهمین سال برگزاری این پویش در نیمه اول بهمن سال 1402 با هدف اطلاع رسانی درخصوص مصرف نمک تصفیه شده ید دار و ارتقای دانش آحاد جامعه درخصوص شیر و لبنیات با دو شعار انتخاب همه - نمک کم اما تصفیه شده ید دار برای هفته نخست بهمن و از کودکی تا پیری، لبنیات دوست سلامتی برای هفته دوم بهمن؛ فرصت طلایی، ارزشمندی است تا با حساس سازی آحاد جامعه نسبت به رعایت اصول تغذیه سال


برچسب ها: تغذیه - دانشگاه علوم پزشکی ایران - اطلاع رسانی - کاهش - سلامت - مصرف - تغذیه سالم
آخرین اخبار سرویس:

خطر کوتاه قدی با کاهش مصرف شیر

خطر کوتاه قدی با کاهش مصرف شیر