مطالب مرتبط:
وزیر دفاع: سامانه های موشکی آرمان و آذرخش اهداف را در کمترین زمان منهدم می کنند
رونمایی از 2 سامانه پدافند هوایی ساخت وزارت دفاع
شناسایی پیکر مطهر 34 شهید دفاع مقدس در خاک عراق
پیکر مطهر 34 شهید دفاع مقدس شناسایی شد
شناسایی پیکر مطهر 34 شهید دفاع مقدس در خاک عراق + فیلم
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 بهمن 1402 ساعت 00:102024-02-17فرهنگي

ترانه های غیرقابل دفاع اما موفق!


بخشی از موسیقی پاپ ما برای ترانه از لحاظ ادبی ارزش قائل نیست و خیلی از ترانه ها شاید از لحاظ متنی و مکتوب خیلی قابل دفاع نباشند؛ - اما در ژانر خود موفق هستند.

این ترانه سرا که با کتاب محاورات برگزیده بخش ترانه هجدهمین جشنواره شعر فجر شده است، در گفت وگو با ایسنا درباره این کتاب خود گفت: مجموعه ام شامل 70 ترانه عاشقانه است که در سال 1401 در انتشارات نزدیک تر منتشر شده است؛ البته بیشتر ترانه ها اجرا شده و یا در مراحل انتشار موسیقایی بودند.

اجراشدن ترانه هایم برایم اولویت دارد؛ اما دوست داشتم ترانه های مکتوبی را که به نظرم دارای ارزش بودند، منتشر کنم که این مجموعه در جشنواره موردتوجه داوران قرار گرفت.

او در ادامه درباره ارزیابی اش از وضعیت ترانه با بیان اینکه ترانه باید در قالب موسیقی بررسی شود، گفت: زمانی که از ترانه با عنوان قالب ادبی صحبت می کنیم باید در بستر همان موسیقی به آن نگاه کنیم.

در سال های اخیر ترانه در حوزه موسیقی به لحاظ کمی تنوع بیشتری پیدا کرده است که در دل هر فراوانی هم آسیب هایی وجود دارد؛ در واقع هرچه از نظر کمی، تعداد بالا می رود، طبیعتاً فراز و نشیب در آثار بیشتر می شود.

سلیمانی با تأکید بر اینکه بخشی از موسیقی پاپ ما برای ترانه از لحاظ ادبی ارزش قائل نیست، بیان کرد: زمانی که با نگاه ادبی به این ترانه ها نگاه ک


برچسب ها: ترانه - موسیقی - جشنواره - جشنواره شعر فجر - انتشار - جشنواره شعر - منتشر
آخرین اخبار سرویس:

ترانه های غیرقابل دفاع اما موفق!

ترانه های غیرقابل دفاع اما موفق!