مطالب مرتبط:
موثر بودن نگاه نخبگانی در تصویب قوانین
فوری / اصلاحاتِ «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» در صحن علنی مجلس به تصویب رسید!
نمایندگان مجلس در جهت تسهیل و روان سازی قوانین ترانزیتی گام بردارند
کشاورزان از کود سرک ازته در مزارع گندم استفاده نکنند
فرماندار اسلامشهر: از ظرفیت معتمدان محلی برای حضور حداکثری در انتخابات استفاده کنیم
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 بهمن 1402 ساعت 17:502024-02-18سياسي

مجلس برای تصویب قوانین از متخصصین استفاده کند


رییس اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: انتظار جامعه حقوقی از مجلس این است در هر حوزه ای برای  تصویب قوانین و مقررات  از خبرگان و متخصصین آن حوزه  استفاده کند.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سعید باقری با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه رسانه های ایران، درباره انتظار جامعه حقوقی از مجلس آینده گفت: متاسفانه مجلس لوایح و طرح هایی که بررسی می کند بدون حضور و مداخله نخبگان و ذی نفعان و حقوقدانان است و مسلما از غنا و عمق اعتبار لازم حقوقی و تقنینی برخوردار نیست.

تاکنون مجلس بسیار ضعیف عمل کرده و مقرراتی راجع به کانون وکلا تصویب کرده که مشورتی با صاحبان این نهاد نکرده است؛ لذا انتظار جامعه حقوقی از مجلس این است در هر حوزه ای برای تصویب قوانین و مقررات از خبرگان و متخصصین آن حوزه استفاده کند.

وی در ادامه با بیان اینکه اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری مرکز مصداق بارز دسترسی مردم به عدالت قضایی است، گفت: ما در سه حوزه فعالیت داریم یکی حوزه مشاوره حقوقی است.

در 32 نقطه تهران در مجتمع های قضایی اعم از دادگاه ها، دادسرا و برخی نهادهای حمایتی و بهزیستی و انجمن ام اس و زندان زنان و زندان اوین دفاتری داریم و وکلای ما به طور رایگان به شهروندان مشورت حقوقی ارایه می دهند.


برچسب ها: کانون وکلای دادگستری مرکز - کانون وکلای دادگستری - کانون وکلا - قوانین و مقررات - وکلای دادگستری - مجلس - استفاده
آخرین اخبار سرویس:

مجلس برای تصویب قوانین از متخصصین استفاده کند

مجلس برای تصویب قوانین از متخصصین استفاده کند