مطالب مرتبط:
ورود اولین خودروی وارداتی به منطقه آزاد کیش
تصاویر/ جشن دهه فجر در منطقه پدافند هوایی شمالغرب ارتش
ادعای آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا: ایران «زرادخانه تسلیحاتی» در اختیار انصارالله قرار داده است
عربستان از تاسیس نخستین آکادمی خودرو خبر داد
عرضه پیکان 53 با تغییرات جدید به بازار
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 بهمن 1402 ساعت 09:402024-02-07سياسي

آژانس پارلمانی منطقه ای پایش تغییرات آب و هوایی در کیش تاسیس می شود


رییس کمسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، از ایجاد “آژانس پارلمانی منطقه ای پایش تغییرات آب و هوایی” در کیش با هدف نظارت بر طوفان های گرد و غبار کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کیش، سمیه رفیعی رییس کمسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر در تشریح تاثیر تغییرات آب و هوایی بر کشورمان گفت: یکی از مهمترین اثرات تغییرات اقلیمی حال حاضر در منطقه خلیج فارس افزایش طوفان شن و گرد و غبار است.

رییس کمسیون محیط زیست مجلس ایران افزود: این منطقه به دلیل دارا بودن محیط خشک و بیابان مانند خود، مستعد چنین طوفان هایی است و از سویی خشکسالی نیز با تغییرات آب و هوایی تشدید و سبب ایجاد خاک خشک و به طبع آن، ریزگرد می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: این خاک و ریزگرد توسط باد های شدید به راحتی جابجا می شود و جابجایی خاک نیز موجب فرسایش آن شده، بر کیفیت آب تأثیر می گذارد و زمین های کشاورزی را تخریب می کند.

دکتر سمیه رفیعی ایجاد یک آژانس پارلمانی منطقه ای در زمینه تغییرات آب و هوایی برای نظارت بر طوفان های گرد و غبار را یگ گام در جهت همکاری های مشترک و قوانین و سیاست های مشترک مرزی برشمرد و بیان داشت: ما“جزیره کیش” در خلیج فارس را برای “ایجاد مرکز آژانس پارلمانی منطقه ای” پیشنهاد می کنیم ، چراکه بیشتر طوفان های گرد و غبار در این منط


برچسب ها: تغییرات آب و هوایی - آب و هوایی - تغییرات - مجلس شورای اسلامی - محیط زیست - شورای اسلامی - به گزارش خبرگزاری فارس
آخرین اخبار سرویس:

آژانس پارلمانی منطقه ای پایش تغییرات آب و هوایی در کیش تاسیس می شود

آژانس پارلمانی منطقه ای پایش تغییرات آب و هوایی در کیش تاسیس می شود