مطالب مرتبط:
مالچ پاشی نفتی به محیط زیست خوزستان ضربه می زند؟
مالچ پاشی در خوزستان امسال به پایان می رسد
مالچ پاشی نفتی؛ این بار در غرب کرخه
تشکیل 53 پرونده تخلف کم فروشی در خوزستان
توقیف یک فروند شناور حامل کالای قاچاق در خوزستان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 بهمن 1402 ساعت 08:552024-01-28اقتصادي

واکنش منابع طبیعی به مالچ پاشی نفتی در خوزستان


طی هفته های اخیر مالچ پاشی نفتی در خوزستان به یکی از موضوعات زیست محیطی مهم تبدیل و اظهارنظرهای مختلفی درباره آن مطرح شده است.

به گفته مدیرکل امور بیابان و مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور امسال آخرین سالی است که از مالچ نفتی در خوزستان استفاده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا ایران کشوری خشک است، به گونه ای که 88 درصد آن در کمربند خشک جهانی قرار گرفته است.

تغییرات اقلیمی نیز موجب افزایش رویدادهای حدی مانند خشکسالی های پیاپی شده است، به گونه ای که کشورمان وارد چهارمین سال خشکسالی شده و همین امر گسترش پدیده گرد و غبار را در پی داشته است و در سال های اخیر در فصول مختلف با این پدیده مواجه بوده ایم.

بر اساس داده های مطالعات سال 97، 30 میلیون هکتار در کشورمان تحت تاثیر فرسایش بادی است و 14 میلیون هکتار از این مساحت به عنوان کانون های خسارت زای فرسایش بادی به شمار می رود که آسیب جدی به زیرساخت ها وارد می کند.

یکی از اقدامات برای جلوگیری از نفوذ پدیده گرد و غبار و تثبیت شن های روان در مناطق بیابانی و رودخانه ها و تالاب هایی که خشک شده اند، استفاده از روش مالچ پاشی است.

مالچ نفتی پوششی از مواد چسبنده و باقیمانده نفتی است که در پالایشگاه ها تولید می شود و می توان برای عایق کردن نهرهای آب و استخرهای ذخیره آب هم استفاده ش


برچسب ها: منابع طبیعی و آبخیزداری - منابع طبیعی - خوزستان - فرسایش بادی - سازمان منابع طبیعی - مالچ پاشی - کشور
آخرین اخبار سرویس:

واکنش منابع طبیعی به مالچ پاشی نفتی در خوزستان

واکنش منابع طبیعی به مالچ پاشی نفتی در خوزستان