مطالب مرتبط:
جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا: امنیت بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است 
اختلاف ایران و عراق بدون دخالت شورای امنیت برطرف می شود + فیلم
سرویس امنیت اوکراین از کشف فساد گسترده در ارتش خبر داد
دستور موقت دیوان دادگستری بین المللی نقض های مکرر اسراییل را در بر می گیرد/ آفریقای جنوبی در صورت سرپیچی تل آویو می تواند به شورای امنیت شکایت کند
ترفند امنیت| جلوی استراق سمع داده های خود در «حمله مرد میانی» را بگیرید
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 بهمن 1402 ساعت 14:252024-01-28اقتصادي

فرش دستباف موجب ارزآوری و امنیت شغلی می شود


مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف با بیان اینکه فرش دستباف در اشتغالزایی و ارزآوری اثرگذار است، گفت: درحال حاضر 95 درصد فرش دستباف صادرات محور است و تنها 5 درصد آن در داخل مصرف می شود.

- مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف با بیان اینکه فرش دستباف در اشتغالزایی و ارزآوری اثرگذار است، گفت: درحال حاضر 95 درصد فرش دستباف صادرات محور است و تنها 5 درصد آن در داخل مصرف می شود.

عبدالله بهرامی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: شغل قالیبافی یکی از رسته های مشاغل خانگی است که در عین زودبازده بودن ارزش افزوده بسیاری دارد و در اشتغالزایی و ارزآوری برای کشور موثر است.

وی فرش دستباف را یک کالای فاخر و ارزشمند تولیدی دانست و گفت: قالیبافی ضمن درآمدزایی موجب امنیت شغلی و اجتماعی زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار می شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف بیمه قالیبافان را یکی از مهم ترین و ابتدایی ترین مطالبات بافندگان فرش و قالیبافان عنوان کرد و درباره آمار قالیبافان در کشور تاکید کرد: در حال حاضر تعداد 1700 تعاونی فرش دستباف در کل کشور به طور اسمی داریم ولی تعاونی های فعال کمتر از 1000 تعاونی است.

بهرامی درعین حال بر لزوم تامین مواد اولیه مورد نیاز بافت فرش تاکید کرد و گفت: طی چند سال اخیر قیمت مواد اولیه افزایش داشته و روی تولید فر


برچسب ها: فرش دستباف - اشتغالزایی - ارزآوری - مدیرعامل - اتحادیه - امنیت شغلی - تعاونی
آخرین اخبار سرویس:

فرش دستباف موجب ارزآوری و امنیت شغلی می شود

فرش دستباف موجب ارزآوری و امنیت شغلی می شود