مطالب مرتبط:
امید به درمان بیماری های نادر با ویرایش ژنتیکی
مراقب باشید | 441 نوع بیماری نادر در کشور وجود دارد
گونه بیماری های نادر کشور به 441 نوع رسید
آیا آلزایمر قبلا یک بیماری نادر بود؟
جام امید زیر ذره بین
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 بهمن 1402 ساعت 09:152024-02-04پزشكي

امید به درمان بیماری های نادر با ویرایش ژنتیکی


یک مطالعه جدید یک استراتژی ویرایش ژن را با استفاده از فناوری کریسپر-کَسCRISPR-Cas9)9) برای اصلاح نقایص سلول های ایمنی نشان می دهد که راه را به روی درمان بیماری های نادر باز می کند.

- یک مطالعه جدید یک استراتژی ویرایش ژن را با استفاده از فناوری کریسپر-کَسCRISPR-Cas9)9) برای اصلاح نقایص سلول های ایمنی نشان می دهد که راه را به روی درمان بیماری های نادر باز می کند.

پژوهشگران مرکز پزشکی مولکولی ماکس دلبروک(Max Deluck) یک کاربرد بالقوه نجات بخش از فناوری ویرایش ژن کریسپر-کس9(CRISPR-Cas9) را نشان می دهند.

به نقل از اس ای، این تیم به رهبری پروفسور کلاوس راجوسکی، با موفقیت نقایص ژنتیکی ارثی را در سلول های ایمنی تصحیح کرد و یک استراتژی درمانی جدید برای لنفوهیستوسیتوز هموفاگوسیتیک خانوادگی(FHL) که یک بیماری نادر و اغلب کشنده سیستم ایمنی است، ارائه کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیماری FHL در درجه اول بر نوزادان و کودکان زیر 18 ماه تأثیر می گذارد و باعث ایجاد یک واکنش ایمنی اغراق آمیز می شود که می تواند به عوارض شدید از جمله طوفان سیتوکین و التهاب بیش از حد منجر شود.

در حال حاضر، درمان ها شامل ترکیبی از شیمی درمانی، سرکوب سیستم ایمنی و پیوند مغز استخوان است، اما میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به آن همچنان بالاست.


برچسب ها: بیماری های نادر - درمان بیماری - ویرایش ژن - استفاده از فناوری - بیماری - استراتژی - ویرایش
آخرین اخبار سرویس:

امید به درمان بیماری های نادر با ویرایش ژنتیکی

امید به درمان بیماری های نادر با ویرایش ژنتیکی