مطالب مرتبط:
اعتکاف؛ فرصتی برای ایجاد خلوت با معبود 
اعتکاف؛ فرصتی برای خلوت کردن همه اقشار با خدا
مراسم اعتکاف دانشجویی در مسجد دانشگاه محقق اردبیلی
اعتکاف از کامل ترین عبادات برای تقرب به حق تعالی و تزکیه نفس است
ماجرای ترسناک بیماران بخش آی سی یو بیمارستان گاندی در شب حادثه | روایت آتش نشانی که از مراسم اعتکاف خودش را به قلب آتش رساند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 بهمن 1402 ساعت 20:552024-01-27سياسي

اعتکاف؛ فرصتی برای اعتلای دل


اعتکاف در ایام البیض ماه مبارک رجب از آن فرصت هایی است که دل را جلا داده و در مسیر اعتلا و قرب الهی قرار می دهد، فرصتی که باید مغتنم شمرد.

- انسان در گریز از هوای نفس و فرار از اشتغالات زندگی در طریقت انس با معبود همواره نیازمند خلوتی است تا در انزوای وجود خویش در آثار صنع پروردگارش با دیده عبرت بیندیشد و با سوز دل و اشک دیده، باطن خود را از زنگار گناهان بشوید و خانه دل را مصفای حضور خالق هستی بخش سازد.

اعتکاف زمینه چنین خلوتی را فراهم و فرصت و مجالی می­دهد برای پرداختن به امور نفس خویش و جلوه گری نور محبت خدا در اعماق سرای وجود انسان، تا فرد معتکف در هر سن و سالی که هست، هر جایگاه و موقعیتی که دارد بدون دلواپسی از کارهای انجام نشده و وابستگیهای روزمره، خود را در سرای معبود خویش نظاره گر باشد.

امسال نیز روزهای اعتکاف ماه مبارک رجب از پنج شنبه، 5 بهمن ماه آغاز شد و مهمانان الهی از مرد و زن، دانش آموز و بازنشسته و هر آن که به عشق معبود سه روز فارغ از دل بستگی های دنیوی در مساجد به راز و نیاز با معبود پرداخته بود، با کوله باری از معنویت و روحی که در ارتباط با خالق جلا یافته، بعد از نماز مغرب و عشای امروز به منازل خود باز گشتند.


برچسب ها: اعتکاف - ماه مبارک - فرصت - مبارک - انسان - ایام البیض - دانش آموز
آخرین اخبار سرویس:

اعتکاف؛ فرصتی برای اعتلای دل

اعتکاف؛ فرصتی برای اعتلای دل