مطالب مرتبط:
اجرای طرح ویژه صیانت از حوضه آبریز رودخانه و سد طالقان
دلار آرام گرفت؟
تلاش نخست وزیر فرانسه برای آرام کردن کشاورزان معترض
این آتشفشان آرام آرام شهر را می بلعد! + فیلم
راه آرام سازی بازار ارز در اظهار نظر طلبکاران دولت نیست. واقعیت سطوح بازار را بپذیرید
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 بهمن 1402 ساعت 11:102024-01-31سياسي

دور پیوند نوسان جنوبی اقیانوس آرام چه تاثیری بر بارش حوضه آبریز ارومیه دارد؟


محقق دانشگاه تهران در یک کار تیمی به همراه کارشناس سازمان هواشناسی کشور و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران با استفاده از تکنیک های آماری و بررسی داده های 60 ساله هواشناسی، - محقق دانشگاه تهران در یک کار تیمی به همراه کارشناس سازمان هواشناسی کشور و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران با استفاده از تکنیک های آماری و بررسی داده های 60 ساله هواشناسی، نقش دور پیوند نوسان جنوبی اقیانوس آرام بر بارش حوضه آبریز دریاچه ارومیه را بررسی کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا جلیل هلالی، حسین مومن زاده و توران حسین زاده در این مطالعه که در هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم به صورت سخنرانی پذیرفت، دریافتند که بارش های حوضه آبریز دریاچه ارومیه در فاز ال نینو طی فصل پاییز، زمستان و بهار بیشتر از نرمال و در فازهای لانینا و خنثی کمتر از نرمال است.

در بخشی از نتایج این پژوهش آمده است: بررسی احتمال رخداد بارش در مقیاس حوضه ای همچنین توزیع احتمالات آن می تواند در مسائل مدیریتی منابع آب برای مدیران و سیاستگذاران اهمیت بسیاری داشته باشد.

این پژوهش می افزاید: حوضه آبریز دریاچه ارومیه به عنوان یکی از حوضه های آبریز مهم، از نظر اکولوژیک، کشاورزی، منابع آب و مدیریت منابع آب شهری اهمیت بسزایی دارد.


برچسب ها: حوضه آبریز دریاچه ارومیه - عضو هیئت علمی دانشگاه - سازمان هواشناسی کشور - دانشگاه شهید بهشتی - هواشناسی - سازمان هواشناسی - حوضه آبریز
آخرین اخبار سرویس:

دور پیوند نوسان جنوبی اقیانوس آرام چه تاثیری بر بارش حوضه آبریز ارومیه دارد؟

دور پیوند نوسان جنوبی اقیانوس آرام چه تاثیری بر بارش حوضه آبریز ارومیه دارد؟