مطالب مرتبط:
5 درصد از پهنه ایران با فرونشست مواجه است
نوع مواجه آمریکا با ایران، رمز گشایی از سیگنال رییس سی آی ای درباره خاورمیانه
صادرات نفت ایران 50 درصد افزایش یافت
آمار وضعیت بحرانی فرونشست در ایران
آمار وضعیت بحرانی فرونشست در ایران
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 بهمن 1402 ساعت 18:352024-02-01سياسي

چند درصد از پهنه ایران با فرونشست مواجه است؟


سازمان نقشه برداری کشور اخیر بر اساس فناوری سنجش از دور راداری نقشه جامع فرونشست کشور را تولید کرده است که اخیر رونمایی شد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، علی جاویدانه در مراسم اختتامیه هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم تهران در محل سالن قلم مرکز همایش های کتابخانه ملی ایران در تهران اظهار داشت: سازمان نقشه برداری در بخش زیر ساخت داده مکانی (SDI) این امکان را فراهم کرده است که داده های مکان محور در یک پنجره واحد قابل استفاده قرار گیرد.

وی افزود: حدود 350 دستگاه های اجرایی در سطح ملی و استانی بیش از 2000 لایه اطلاعات مکانی تخصصی خود را در این بستر به اشتراک گذاشتند که با توجه به این محتوای غنی اطلاعات می توانیم به حوزه های کاربردی مختلف سرویس ارائه دهیم.

رییس سازمان نقشه برداری کشور ادامه داد: اکنون ژئوپورتال موضوع مدیریت بحران و همچنین در حوزه سرمایه گذاری اقتصادی، از این بستر خدمات دریافت می کنند، مطمئناً یکی از حوزه هایی که می تواند از این زیرساخت و اطلاعات ارزشمند و یکپارچه استفاده کند، حوزه مطالعات تغییر اقلیم است.

جاویدانه ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با توجه به تجربه عملی و اجرایی که در این زمینه وجود دارد از این ظرفیت استفاده شود تا ما نیز در حوزه اطلاعات مکانی سهم خودمان را برای مطالعات تغییر اقلیم ارائه کنیم.


برچسب ها: سازمان نقشه برداری - سازمان نقشه برداری کشور - نقشه برداری - سازمان - کنفرانس بین المللی - دستگاه های اجرایی - نقشه
آخرین اخبار سرویس:

چند درصد از پهنه ایران با فرونشست مواجه است؟

چند درصد از پهنه ایران با فرونشست مواجه است؟